Efteranmälan
All anmälan sker via Arena Runs hemsida fram tills loppdatumet eller tills loppet är fullt.
Hitta hit
Till och från Friends Arena tar du dig enklast med kollektivtrafik. Spana in sl.se eller SL-appen för aktuella linjer och tidtabeller. För er som åker pendeltåg: Kliv av vid Solna station och följ skyltning mot Friends Arena via den norra uppgången mot Stjärntorget och Mall of Scandinavia. Räkna med ca 10 min promenad till arenan från Solna Station (ca 750 meter).
Både deltagare och publik går in genom Entré A (Huvudentré). Arenan öppnar kl 10:00 för deltagare och publik.
Startlista
Hittar du på i toppmenyn eller genom att klicka här
Nummerlapp och chip
Alla deltagare skall bära nummerlapp och chip. Nummerlappen fästs med säkerhetsnålar som ni får i samband med nummerlappsutdelningen.
Chipet ska sitta på skon. Instruktioner om hur du sätter fast chippet medföljer i samband nummerlappsutdelningen.
Nummerlappsutdelningen
Nummerlappen hämtas på Stadium i Mall of Scandinavia. Det kommer att finns 8 kassor att hämta nummerlappen i.
Se ditt i ditt startbevis vilken kassa du skall gå till. OBS! Det är viktigt att du går till rätt kassa.
Öppettider:
Fredag den 2/12 kl. 16:00-21:00.
Lördag den 3/12 kl. 10.00-16:30.
Du hittar Stadium på plan 0, nära Friends Arena (59°22’14.6″N 18°00’05.8″E). Utdelningen sker vid Arena Runs egna diskar (ej Stadiums kassa).
OBS! Du behöver hämta ut din nummerlapp 1 timme före din start. Räkna med en viss kötid vid nummerlappsutdelningen.
Omklädning
Vi erbjuder enklare utrymmen för omklädning, tyvärr finns inga duschar att tillgå.
Omklädningsrummen finns på plan 3, (samma plan som huvudentrén) i höjd med sektion 103-104.
Väskinlämning
Alla deltagare har möjlighet att lämna in sin väska utan extra kostnad. Detta görs på plan 3, (samma plan som huvudentrén), vid sektion 104-107. I väskinlämningen får du två band – ett som du fäster på väskan och ett som du fäster runt din handled. Vi ansvarar dock inte för värdesaker.
Starttider
Fredag:
kl. 18.00 – första start stafetterna
Lördag:
kl. 12:00 – första start 2 km
kl. 15:00 – första start 10 km/5 km ELIT
kl. 15:15 – första start 10 km
kl. 16:00 – första start 5 km
Uppvärmning
Uppvärmning sker individuellt. Utrymme för detta finns mellan sektion 127 och 133 på plan 3 (samma plan som huvudentrén).
Startproceduren
Entré till startområdet hittar du vid sektion 133, plan 3 (samma som huvudentrén).
Var på plats vid insläppet till sektion 133 senast 5 minuter före din utsatta starttid.
Stafetten: Stafettpinne
Ett reflexband kommer fungera som stafettpinne och skall överlämnas vid växling, bärs med fördel runt handleden.
Delas ut i samband med nummerlappsutdelningen.
Stafetten: Goodiebag
Varje stafettlag får en påse med produkter från våra partners innehållande dryck från Nocco/Vitmin Well, energibar från Get Raw.
En påse per lag. Påsen hämtas ut vid målområdet.
Vätskekontroll
Vatten finns efter trapporna upp till plan 6 (efter 1,5 km) samt på plan 3 (efter 3,2 km).
Arena ”MiniRun”
På innerplan arrangerar vi Arena MiniRun, öppet för de minsta barnen (ca 2-5 år).
Det är gratis att delta och ingen föranmälan behövs. Här kan ni både springa och heja på deltagarna i de stora loppen samtidigt.
BAUHAUS är på plats med både hoppborg och klättertorn. I Bauhaus skaparverkstad inne på arenan skapas det julpyssel för både stora och små barn.
Maskoten Baui står och spelar musik och hejar på alla löpare!
Sjukvård
Sjukvårdare finns på plats längs med banan, på respektive våningsplan.
Prisutdelning – Elit
Sker i direkt anslutning till att den sista löparen är i mål efter tävlingsklassen.
Våra partners och delägare laddar på med fina Goodiebags till de 3 främsta i varje klass.
Café
Arenan håller Cafét öppet vid sektion 134. Här går det att köpa något gott att tugga på och enklare maträtter. Däribland pizza, hamburgare och tacos.
Dusch
Det går att köpa dusch på plats via SWISH för 50kr/person. Duscharna finns på plan 1 inne i Spelargångarna.
Spana efter duschskylten strax innan mål för att ta dig in till duscharna.
Medhavda väskor kan lämnas in vid väskinlämningen, inga väskor lämnas i omklädningsrummen eller duschutrymmet.
Borttappade saker
Under loppdagen hänvisar vi borttappade saker till vår infodisk vid entré A mellan Sektion 101 och 140.
Efter loppet skickar du dina frågor till: info@stockholmlive.com
Resultat
Hittar du på Arena Runs hemsida (länk kommer inom kort)
Vid resultatfrågor: Kontakta info@arenarun.se och ange startnummer, namn, klass, samt annan referensinformation som kan vara av intresse. Vi spelar in alla målgångar så om vi vet när något annat nummer kommit in i mål kan vi hitta dig också.
Kontakt
Maila oss på: info@arenarun.se