Stora loppet 12 februari

Stora loppet 12 februari

Hur länge är anmälan till 12/2 öppen?

För loppet på lördagen den 12 februari håller vi anmälan öppen på under hela arrangemanget. All anmälan sker på arenarun.se fram till arrangemangets slut eller tills platserna är slut.

Startnummer och starttid

Ca 10 dagar innan skickas ditt startbevis ut via mejl, där finner du både ditt startnummer och din starttid. För er som anmäler efter det datumet kommer vi skicka startbevisen fortlöpande en gång per dag fram till fredag den 12 e.

Var och när hämtar jag min nummerlapp?

Information om detta kommer närmre loppdagen.

Vad är åldersgränsen för 5K loppet?

Arena Run 5K får man springa det året man fyller 12 år.

Vad är det för åldersgräns för 2K loppet?

Arena Run 2K får man springa det året man fyller 6 år.

Vad är det för åldersgräns för 10K loppet?

Arena Run 10K får man springa det året man fyller 14 år.

Vad är Arena Mini-Run?

På innerplan arrangerar vi Arena Mini-Run, öppet för de minsta barnen (ca 2-6 år). Det är gratis att delta och ingen föranmälan behövs. Här kan ni både springa och heja på deltagarna i de stora loppen samtidigt.

Hur många får man vara i ett lag?

Man får vara 4-6 personer i ett lag.

Hur anmäler man sig som lag?

Alla gör en individuell anmälan även om ni ska springa som lag, sedan fyller ni i lagnamn i anmälan.
Det är viktigt att alla skriver exakt samma lagnamn.

Hur gör jag för att starta i samma startgrupp som mina vänner?

Anmäl dig själv och dina vänner samtidigt så att ni hamnar i samma startgrupp/tidsslott. Väl på Friends Arena går alla in i startområdet samtidigt för att starta i samma heat.

Preliminära starttider 12 februari

2K – kl 12.00-14.15
5 & 10K Elit – kl 15:00-15.10
10K – kl 15.15-15.55
5K – kl 16:00-

Startlista

Hela startlistan för Arena Run hittar du på arenarun.se – där publiceras även även alla resultat efter loppet.

Får alla medalj?

Ja, alla som klarar loppet får en medalj vid målgång. Medaljen är ett fint minne från loppet och ditt bevis på att du har genomfört en utmärkt prestation genom att fullfölja Sveriges största inomhuslopp Arena Run.

Kan jag avboka min startplats?

Det går ej att avboka din startplats. En betald anmälan till Arena Run ses som bekräftad och definitiv. Startavgiften återbetalas således inte.

Det finns dock ett undantag om du köper vårt avbokningsskydd i samband med anmälan. Avbokningsskyddet kostar 100 kr och börjar gälla då den är betald och upphör att gälla i och med att evenemanget påbörjats. Vid uppvisande av läkarintyg, intyg från naprapat, massör eller företagshälsovård så återbetalar vi startavgiften. Intyget skickas till Arena Run AB, Enskedevägen 95, 122 63 Enskede eller genom mail till info@arenarun.se. Det går bra att skicka läkarintyget upp till en vecka efter loppet.

Finns möjlighet till omklädning och dusch i Friends Arena?

Vi erbjuder enklare utrymmen för omklädning. Omklädningsrummen finns på plan 3, (samma plan som huvudentrén) i höjd med sektion 103-104.

Tyvärr finns inga duschar att tillgå den 12 februari.

Var kan jag lämna min väska?

Alla deltagare har möjlighet att lämna in sin väska utan extra kostnad. Detta görs på plan 3, (samma plan som huvudentrén), vid sektion 104-107.

I väskinlämningen får du två band – ett som du fäster på väskan och ett som du fäster runt din handled. Vi ansvarar dock inte för värdesaker.