Gatorade erövrar Stockholm Halvmarathon
Pressmeddelande från Stockholm Halvmarathon
Loppet som i år går lördagen den 11 september har start och mål vid Kungsträdgården i centrala Stockholm.
Deltagarantalet har de senaste åren vuxit från 7.000 till 9.000 och ifjol hela 11.136 anmälda.
Vid årets lopp tar man emot uppåt 13.000 deltagare.
– Vi är glada att få en ny stor samarbetspartner som Gatorade som huvudsponsor, säger tävlingsledaren Anders Tallgren.
– Loppet växer kraftigt och servicen till deltagarna är en viktig del i framgången.
Gatorade som marknadsförs av PepsiCo Nordic, är även huvudsponsor för Helsingfors Marathon.
– Vi tycker det är roligt och spännande att få komma in på den Svenska löparmarknaden och vara huvudsponsor för ett av Sveriges största lopp säger
Camilla K. Mehl som är Commercial Manager hos PepsiCo Nordic.
> Mer om Stockholm Halvmarathon
> Mer om Gatorade
Antal kommentarer: 2
Per Lantz
Kul. När jag var 8-9 år hade jag en Gatorade-flaska som jag var mäkta stolt över. Hårdvaluta i slutet av 70-talet. 😉
Sebastian
Skönt att de kan köpa in sig med sin färgglada sockerlösning. Inte bra alls!