Ecco, Asics och Adidas vinnare
Juryns motiveringar:
Årets innovation skor; Ecco Biom
Det kräver både mod och en
stark tro på sin idé att göra tvärtom det en hel bransch har gjort i 20
års tid. Genom att minimera stöd och dämpning har Ecco skapat en ny väg
för löparskor. Ecco Biom är Årets Innovation Skor.
Årets produkt skor; Asics Gel Nimbus
Ett år då träning och
löpning har stått i fokus i Sverige är valet självklart. Med sin höga
kvalitet och funktionsladdade form lämnar den ofta konkurrenterna bakom
sig i spåret. Årets Produkt Skor är Asics Gel Nimbus.
Årets varumärke skor; Adidas
Årets Varumärke Skor hade ett
lysande 2009 inom i princip alla skosegment. De slåss i den absoluta
toppen inom löpning, fotboll och sneakers och har dessutom synts
flitigt i media tack vare sina sponsorsatsningar med AIK, Champions
League och Göteborgsvarvet. Årets Varumärke Skor är Adidas.
> Mer om Gear of the year
> Samtliga vinnare