Rosa Dygnet i GBG

Rosa Dygnet i GBG


Pressmeddelande

2007, 2008 och 2009 blev det här Sveriges största privata insamling och i år satsar arrangörerna på att samla ihop ännu mer pengar samtidigt som deltagarna får vara med om inspirerande träningspass. Ett brett utbud av aktiviteter som pågår i 24 timmar erbjuds. Det kommer finnas 24 olika cykelpass att välja mellan i cykelsalen som tar 55 personer. I den andra aktivitetssalen kommer annan träning som t ex Kettlebell, Yoga, Zumba, Afropowerdance, Funky Kidz, Bodycombat och Seniorträning pågå. I den rosa loungen som håller öppen hela dygnet finns det allt från nyttigt till onyttigt att köpa och alla intäkterna går också till insamlingen.

På schemat för helgen finns också tre förelässningar, en om ”lust på livet”, en annan om kost och den tredje om löpning.

Löparen Therese Nordström bjuder på en föreläsning och en gemensam löpträning i grupp. Plats Sportlife Exclusive, vid Operan i Göteborg.

Lördag 2/10
Kl 16.00-17.00 

”Intervallglädje – Inspiration och tips på hur du kan förbättra din löpning (föreläsningen är gratis)

Kl 17.15-18.15
Löpträning i grupp med Therese Nordström (100 kr/person)

Det kommer även att finnas ett Rosa Löpband som man kan boka under hela dygnet. 50 kr/halvtimme och dessa pengar går också till insamlingen.


Antal kommentarer: 1

Anonym


Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

Så toppar du formen – på tre veckor!

Så här fixar du formen inför säsongens viktigaste lopp – och ser till att du...

Läs mer

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Så gör du ett eget träningsläger i påsk

Är du ledig i påsk? Passa på att köra ett eget träningsläger på hemmaplan! Så här gör du.

Läs mer

Fler intressanta artiklar

Så bygger du en starkare rygg – och förebygger ryggont

Med dessa enkla övningar rustar du din rygg för den belastning som löpning innebär.

Läs mer
Bli en bättre traillöpare i vinter

Fyra smarta tips för dig som vill utvecklas som traillöpare under vinterhalvåret.

Läs mer
Så börjar du springa långpass

Här är en enkel och effektiv metod för dig som vill komma igång med långpassträning.

Läs mer
Lördag 5 februari firar vi Löpningens dag!

Bakom initiativet till Löpningens dag, som firas den första lördagen i februari varje år, står Ingmarie Nilsson.

Läs mer