Szalkai´s bästa Lidingötips


Under sommaren har Runner´s World Chefredaktör coachat i löparcommunity ”We Who Run Club” där målet för många av löparna i gruppen är TCS Lidingöloppet. Här kommer sista choachtipsen från Anders inför världens största terräng-lopp.

Runner´s World möter Josefine Swärm – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi Josefine Swärm som inspirerar tusentals löpare genom bilder och tips på Instagram men även genom podcasten ”Wiss och Swärm- On the Run” och med sina inslag om prylar och kläder i Runner´s World .

Yoga för löpare, del 4: Yoga efter intervaller


De här höftöppnande övningarna fungerar bra speciellt efter hårdare intervallpass. Pass där du har använt höftmuskulaturen lite extra för att få ett effektivt löpsteg och driva kroppen framåt.

adidas BOOST & Ultraboost 19


Ultraboost 19 från adidas är en omarbetade versionen med ny design av den ikoniska löparskon Ultraboost. Det är den mest responsiva löparskon från adidas någonsin och har 20% mer boost jämfört med tidigare modeller. Häng med och kolla in nya Ultraboost 19 och det unika boost materialet.

Yoga för löpare, del 3: Yinyoga för bättre återhämtning


Passa på att göra ett längre yinyogapass när du ändå har vilodag. Yinyoga förstärker den fysiska och mentala återhämtningen, hjälper till att få bort lite slaggprodukter ur kroppen, gör dig mjukare och förbereder dig för en ny träningsvecka!

Yoga för löpare, del 2: Yoga dig redo för löpning


Det här yogapasset fungerar bra som uppvärmning inför ditt löppass, oavsett om du ska springa intervaller eller distans. Du väcker kroppen, får igång blodcirkulationen, andningen och smidigheten – på bara 15 minuter! Mjukheten kommer efter ett tag, så ha tålamod och gå försiktigt in i övningarna.

Yoga för löpare, del 1: Efter distanspasset


Det här yinyogapasset fungerar utmärkt direkt efter ett distanspass. Du får nedvarvning och en balanserad känsla i kropp och knopp – på bara 15 minuter! Du blir rörligare, inte minst i i höfterna, vilket ger dig ett bättre löpsteg. 

Sommarens bästa citypass med Lisa och Pulseboost HD


Lisa Beskow som är Head Coach för adidas Runners i Stockholm visar här hur man verkligen kan få till effektiv träning på en begränsad yta, när hon kör ett effektivt trapp pass i nya Pulseboost HD. En sko som passar perfekt i stadsmiljön. Lisa lyfter hur du kan göra passet ännu roligare och effektivare genom att växla mellan olika antal trappsteg och ger värdefulla tekniktips.

Tio löpare, tio maraton, tio dagar – från London till Paris


Presenteras av ASICS: En grupp löpare från världens alla hörn har genomfört en av sitt livs mest fysiskt och psykiskt krävande utmaningar, efter att ha tagit sig från London till Paris genom att springa tio maraton på tio dagar. Den 450 kilometer långa färden, som inleddes vid ASICS butik på Londons Regent Street och avslutades med Paris Marathon.

ASICS Stockholm Marathon 2019


Pär Lodin fångade stämningen och några av löparna i 2019 år ASICS Stockholm Marathon! Det blev nytt banrekord på herrsidan genom Etiopiens Nigussie Sahlesillassie som vann på imponerande 2:10:10. 

Runner´s World möter Tony Hatefnejad – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony träffar vi intressanta löparprofiler som berättar om ett bra träningspass och känslan favoritskorna ger. Här är det löparen, coachen och inspiratören Tony Hatefnejad som bjuder in till ett tufft 400 meters intervallpass på bana.