Sommarens bästa citypass med Lisa och Pulseboost HD

Sommarens bästa citypass med Lisa och Pulseboost HD


I en trappa kan man verkligen få till effektiv träning på en begränsad yta. För att få variation kan man köra serier där man växlar mellan olika antal trappsteg, det gör passet ännu roligare att genomföra. Ta till exempel ett steg på varje trappsteg så att du får jobba med hög frekvens, eller utmana dig själv med 2–3 trappsteg i taget. Då blir fokus mer på ett spänstigt steg med kraft där du involverar låren och rumpan effektivt.

Det är Lisa Beskow är Head Coach och Team Captain för adidas Runners i Stockholm som här presenterar ett suveränt effektivt stadspass med trapplöpning. Ett pass där hon tycker att den nya Pulseboost HD-skon från adidas verkligen kommer till sin rätt.

Sponsrat inlägg

Andra klipp

Runner´s World möter Josefine Swärm – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi Josefine Swärm som inspirerar tusentals löpare genom bilder och tips på Instagram men även genom podcasten ”Wiss och Swärm- On the Run” och med sina inslag om prylar och kläder i Runner´s World .

Yoga för löpare, del 4: Yoga efter intervaller


De här höftöppnande övningarna fungerar bra speciellt efter hårdare intervallpass. Pass där du har använt höftmuskulaturen lite extra för att få ett effektivt löpsteg och driva kroppen framåt.

adidas BOOST & Ultraboost 19


Ultraboost 19 från adidas är en omarbetade versionen med ny design av den ikoniska löparskon Ultraboost. Det är den mest responsiva löparskon från adidas någonsin och har 20% mer boost jämfört med tidigare modeller. Häng med och kolla in nya Ultraboost 19 och det unika boost materialet.

Yoga för löpare, del 3: Yinyoga för bättre återhämtning


Passa på att göra ett längre yinyogapass när du ändå har vilodag. Yinyoga förstärker den fysiska och mentala återhämtningen, hjälper till att få bort lite slaggprodukter ur kroppen, gör dig mjukare och förbereder dig för en ny träningsvecka!

Yoga för löpare, del 2: Yoga dig redo för löpning


Det här yogapasset fungerar bra som uppvärmning inför ditt löppass, oavsett om du ska springa intervaller eller distans. Du väcker kroppen, får igång blodcirkulationen, andningen och smidigheten – på bara 15 minuter! Mjukheten kommer efter ett tag, så ha tålamod och gå försiktigt in i övningarna.

Yoga för löpare, del 1: Efter distanspasset


Det här yinyogapasset fungerar utmärkt direkt efter ett distanspass. Du får nedvarvning och en balanserad känsla i kropp och knopp – på bara 15 minuter! Du blir rörligare, inte minst i i höfterna, vilket ger dig ett bättre löpsteg.