Sverige Springer del 3 höst 2018


Full fart med andra ord i Svergie spring del 3 denna höst. Dietisten Stina Nordqvist pratar kolhydratladdning och tillagar en härlig gryta. Anna och Emil jobbar vidare mot New York Marathon och i detta avsnitt testar dom på backlöpning i RW´s Chefredaktör Anders Szalkai´s favoritbacke. Bianca tar med sig Daniel till sin hemarena i Sollentuna för att inspirera och motivera. Han får testa på hennes specialitet – häck och ta sig an trappor som han undvikit i många år. Ungdomarna i Löparakademin kör backträning men är inte riktigt lika sålda på detta som Anna & Emil men kämpar på bra för att nå sitt mål- höstrusket 3 november.

Andra klipp

Szalkai´s bästa Lidingötips


Under sommaren har Runner´s World Chefredaktör coachat i löparcommunity ”We Who Run Club” där målet för många av löparna i gruppen är TCS Lidingöloppet. Här kommer sista choachtipsen från Anders inför världens största terräng-lopp.

Runner´s World möter Josefine Swärm – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi Josefine Swärm som inspirerar tusentals löpare genom bilder och tips på Instagram men även genom podcasten ”Wiss och Swärm- On the Run” och med sina inslag om prylar och kläder i Runner´s World .

Yoga för löpare, del 4: Yoga efter intervaller


De här höftöppnande övningarna fungerar bra speciellt efter hårdare intervallpass. Pass där du har använt höftmuskulaturen lite extra för att få ett effektivt löpsteg och driva kroppen framåt.

adidas BOOST & Ultraboost 19


Ultraboost 19 från adidas är en omarbetade versionen med ny design av den ikoniska löparskon Ultraboost. Det är den mest responsiva löparskon från adidas någonsin och har 20% mer boost jämfört med tidigare modeller. Häng med och kolla in nya Ultraboost 19 och det unika boost materialet.

Yoga för löpare, del 3: Yinyoga för bättre återhämtning


Passa på att göra ett längre yinyogapass när du ändå har vilodag. Yinyoga förstärker den fysiska och mentala återhämtningen, hjälper till att få bort lite slaggprodukter ur kroppen, gör dig mjukare och förbereder dig för en ny träningsvecka!

Yoga för löpare, del 2: Yoga dig redo för löpning


Det här yogapasset fungerar bra som uppvärmning inför ditt löppass, oavsett om du ska springa intervaller eller distans. Du väcker kroppen, får igång blodcirkulationen, andningen och smidigheten – på bara 15 minuter! Mjukheten kommer efter ett tag, så ha tålamod och gå försiktigt in i övningarna.