Sverige Springer del 4 2018


Programserien Sverige Springer fjärde avsnitt har fokus på den viktiga rörligheten, och sen testas även sträckan 14-28 km på nya marabanan.
Sverige Springer leds av TV4 Sportens Andreas Odén och vänder sig både till erfarna löpare och tittare som ännu inte tagit sig ut i spåret. Säsongens fjärde avsnitt har fokus på rörlighet, där vi får konkreta tips från Sanna Hed och Anders Szalkai. På träningsresa i Monte Gordo med Springtime Travel testar vi på yoga med Carolina Söderberg. Just yogan kan vara ett utmärkt sätt för en löpare att hålla igång rörligheten.
I avsnitt två testlöptes första 14 km av den nya banan i ASICS Stockholm Marathon. I det är avsnittet testas nästa 14 km del som tar testlöparna fram till 28 km där man når en för maran helt nya bansträckning. Isa och Anna som coachas av Bianca Salming mot 10 km i New Yorks Tjejmil testar på stegintervaller, och i prylkollen testar Charlotte Karlsson yogamattor.
Kolla in programmet och få tips och inspiration till din löpning.

Andra klipp

Runner´s World möter Karolin Ohlsson – i samarbete med Saucony


I serien ”Runner´s World möter” i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi elitorienteraren och silversmeden Karolin Ohlsson som har VM guld i orientering på meritlistan. Här hänger vi med på ett backpass på Söder i Stockholm där Karolin får det perfekt greppet och känslan med sina Saucony Mad River.

Szalkais bästa Lidingötips


Under sommaren har Runner´s World Chefredaktör coachat i löparcommunity ”We Who Run Club” där målet för många av löparna i gruppen är TCS Lidingöloppet. Här kommer sista choachtipsen från Anders inför världens största terräng-lopp.

Runner´s World möter Josefine Swärm – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi Josefine Swärm som inspirerar tusentals löpare genom bilder och tips på Instagram men även genom podcasten ”Wiss och Swärm- On the Run” och med sina inslag om prylar och kläder i Runner´s World .

Yoga för löpare, del 4: Yoga efter intervaller


De här höftöppnande övningarna fungerar bra speciellt efter hårdare intervallpass. Pass där du har använt höftmuskulaturen lite extra för att få ett effektivt löpsteg och driva kroppen framåt.

adidas BOOST & Ultraboost 19


Ultraboost 19 från adidas är en omarbetade versionen med ny design av den ikoniska löparskon Ultraboost. Det är den mest responsiva löparskon från adidas någonsin och har 20% mer boost jämfört med tidigare modeller. Häng med och kolla in nya Ultraboost 19 och det unika boost materialet.

Yoga för löpare, del 3: Yinyoga för bättre återhämtning


Passa på att göra ett längre yinyogapass när du ändå har vilodag. Yinyoga förstärker den fysiska och mentala återhämtningen, hjälper till att få bort lite slaggprodukter ur kroppen, gör dig mjukare och förbereder dig för en ny träningsvecka!