Sverige Springer del 6 höst 2018


Programledare Andreas Odén kör sitt första lopp för säsongen. Han springer, simmar och kämpar sig igenom 5 km på Tjurruset. Daniel Paris testar på ett träningspass som är inspirerat av balett – nämligen Barre med Maria Olofsson.

Löpstyrka står på schemat för Anna & Emil Jönsson Haag när RW´s coach Szalkai fortsätter förberedda dem inför New York City Marathon.

I Botkyrka så fortsätter Löparakademin jobba med målsättning. Denna gång är det dags för workshop och deltagarna ska få jobba med att sätta upp delmål.

Veckans tips från dietisten Stina är en krämig kycklingsoppa fylld med rotfrukter som passar perfekt i Höstrusket.

Andra klipp

Szalkai´s bästa Lidingötips


Under sommaren har Runner´s World Chefredaktör coachat i löparcommunity ”We Who Run Club” där målet för många av löparna i gruppen är TCS Lidingöloppet. Här kommer sista choachtipsen från Anders inför världens största terräng-lopp.

Runner´s World möter Josefine Swärm – i samarbete med Saucony


I serien "Runner´s World möter" i samarbete med Saucony får vi hänga med intressanta löparprofiler och deras favoritskor på ett löppass. Här träffar vi Josefine Swärm som inspirerar tusentals löpare genom bilder och tips på Instagram men även genom podcasten ”Wiss och Swärm- On the Run” och med sina inslag om prylar och kläder i Runner´s World .

Yoga för löpare, del 4: Yoga efter intervaller


De här höftöppnande övningarna fungerar bra speciellt efter hårdare intervallpass. Pass där du har använt höftmuskulaturen lite extra för att få ett effektivt löpsteg och driva kroppen framåt.

adidas BOOST & Ultraboost 19


Ultraboost 19 från adidas är en omarbetade versionen med ny design av den ikoniska löparskon Ultraboost. Det är den mest responsiva löparskon från adidas någonsin och har 20% mer boost jämfört med tidigare modeller. Häng med och kolla in nya Ultraboost 19 och det unika boost materialet.

Yoga för löpare, del 3: Yinyoga för bättre återhämtning


Passa på att göra ett längre yinyogapass när du ändå har vilodag. Yinyoga förstärker den fysiska och mentala återhämtningen, hjälper till att få bort lite slaggprodukter ur kroppen, gör dig mjukare och förbereder dig för en ny träningsvecka!

Yoga för löpare, del 2: Yoga dig redo för löpning


Det här yogapasset fungerar bra som uppvärmning inför ditt löppass, oavsett om du ska springa intervaller eller distans. Du väcker kroppen, får igång blodcirkulationen, andningen och smidigheten – på bara 15 minuter! Mjukheten kommer efter ett tag, så ha tålamod och gå försiktigt in i övningarna.