Nytt nummer ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Ditt Bästa år! Ny start 2020, Nybörjarprogram, Smarta tips
  • Spring i skogen, därför blir du lycklig av naturen
  • 15 grymma vinterskor i stort test
  • 30-20-10 metoden – Träningen som gör dig friskare och snabbare
  • Vår nästa skidstjärna Moa Lundgren är en grym löpare
  • Prylar: Redo för vintern!
  • Forskning: 80/20 – regeln – bevisat bra

Bli plusmedlem nu

Antal kommentarer: 30

Fredrik Björnsson

Jag skulle vilja att tidningen innehåller mer löpteknik.


Henke

Önskar att tidningen blev en ren löpartidning igen. Ungefär som de första Runners World och Springtime. Nu finns det alltid 10-15 sidar av annan utfyllnad. Fick jag bestämma skulle jag rensa bort allt om multisport, triathlon och matlagning. Tror det är ganska svenskt att ha så lite om löpning i en löpartidning. Det finns mer godis i utländska löpartidningar. Kanske beror på annonsörerna, men jag betalar med glädje en tia extra för en bättre tidning.


Tanja

Jag tycker runnersworld är mycket bra ! men kan bli bättre. Jag önskar mindre ”kom-i-gång-med träning-tips”. Det finns enormt utbud av sådana tidningar. Fokusera mer på subelitträning. Jag är absolut inte i närheten av eliten men inspireras mer av att läsa om duktiga löpare än nybörjartips.
När jag tycker det känns tungt på träningen och jag har 8 km kvar på 20 km, blir det enklare om jag tänker på Colting och övriga gänget som slet på Hawaii.
Tanja


Alexander Malmström

Vill oxå gärna ha lite mer om löpteknik.
Kanske även serie om olika träningsformer. Tänker då på tex Intervaller, Fartlek, Backträning, och så vidare.
Annars är det underbar läsning varje månad. Jag skulle oxå vilja veta när tidningen kommer ut i butik. När släpps varje nummer, vilket datum?


Gunilla

Hej,
1. Vill gärna läsa om LCHF och träning. Hur äta/dricka innan, under och efter träning, hur gör andra?Letade under ”löparsök”, en av tre inlägg är från dietisternas riksförbund; gav mig inte mer svar. Söker en förklarande artikel om vad som händer i kroppen med mindre/mkt mindre kolhydrater och när är de bra/nödvändiga? vid träning/tävling.
2. Löptränade som ung, höll upp i 20 år och börjat igen som 50-åring. Det är lika roligt att springa med skillnaderna på hur kroppen reagerar/behöver är annorlunda. Blev ”chockad”/mindre glad över att upptäcka skador, längre återhämtningstid, ändra metabolism mm. En artikel som klargör detta och samtidigt belyser motionärer i medelåldern med brinnande intresse för löpning och viljan att sätta nya mål hela tiden, inte bara springa för att gå ner/hålla vikten utan mål med bättre tider, löpteknik mm



Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Passa på! Just nu 60% rabatt!

Passa på! Just nu 60% rabatt!


Få Sveriges största löpartidning hemskickad till dig 11 gånger (helår) för bara 437 kronor! Du får massa tips om löpning, kost, prylar och om hur du bäst kommer i form, allt direkt hem i brevlådan och på webben. Nyhet! Du har dessutom som prenumerant 20%* på löparskor och kläder! Bra va!

TA DEL AV ERBJUDANDET HÄR!

Ge bort en prenumeration!


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in