Runner’s World är större än någonsin!
Enligt räckviddsmätningen Orvesto Konsument 3:2013 når Runner’s World nu 108 000
läsare i snitt per nummer. Undersökningen genomfördes under perioden 1 september – 31
december och totalt var det 13 880 personer som deltog i mätningen. Runnersworld.se
noterar också den högsta siffran på unika besökare någonsin – över 90 000 under januari
månad.
– Vi arbetar kontinuerligt med att stärka vår bredd, för att fortsätta vara det självklara valet för läsaren som vill utvecklas, få inspiration och fördjupade kunskaper om löpning, kost och utrustning. Men vi strävar också efter att överraska med nya, spännande redaktionella vinklar på löpning som företeelse. Att det redaktionella arbetet och vår kreativa marknadsavdelnings insatser har resulterat i nya rekordsiffror är förstås grymt roligt, säger chefredaktör Stefan Larsén.
Runner’s World har sedan första Orvestomätningen 2007 ökat räckvidden från drygt
60 000 läsare till nuvarande 108 000. En ökning med 80 % på sju år och en ökning med 17% sedan förra mätningen.
– Varumärket Runner’s World blir bara starkare och starkare. Vi är glada över att kunna
förvalta det allmänna löparintresset och göra en produkt och bygga ett varumärke som är
intressant för alla som gillar att springa. Men trots den högsta siffran hittills är vi aldrig nöjda, vi känner att Runner’s World är värd 200 000 läsare i månaden vilket får bli nästa målsättning, säger marknadschef Jojje Borssén.
Runnersworld.se mäts via Google Analytics och publicerar siffrorna via Kia Index.
Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in