Under Armour öppnar flaggskeppsbutik i centrala Stockholm

Under Armour öppnar flaggskeppsbutik i centrala Stockholm


I samarbete med MnO och Under Armour presenterar vi nyheten att Under Armour öppnar sitt andra Brand House i Norden på Hamngatan i Stockholm i höst. Det innebär att varumärket kommer kunna erbjuda ett ännu bredare utbud av löparprodukter.

Med företagen Nordic Retail & Sports (NRS) och MnO i ryggen kommer det populära varumärket Under Armour att öppna sitt andra Brand House i Norden. Med starka tillväxtsiffror i Norden de senaste åren, och ett fokus på löpning och träning under pandemin, ser Under Armour etableringen av ett Brand House, med central placering på Hamngatan i Stockholm, som ett naturligt steg för att stärka sitt varumärke hos en träningsintresserad målgrupp. I oktober öppnar den nya butiken på cirka 270 kvm på Hamngatan 30-32.

Under Armour har sedan etableringen 1996, av amerikanske fotbollsspelaren Kevin Plank, haft oerhörd succé och tillväxt; 2020 hade företaget en omsättning på 4,5 miljarder USD.

Med den nuvarande satsningen utanför Nordamerika ser Under Armour enorm potential på den nordiska marknaden där stort fokus på träning och välmående under pandemin har resulterat i starka siffror det senaste året.

– Vi har under en tid sökt rätt läge för vårt andra Brand House och känner att vi fick en fullträff med bästa läge på Hamngatan. När alla delar av nya Sergelstan står färdigbyggda blir den ett naturligt nav i Stockholms innerstad med ett rikt och myllrande folkliv under stora delar av dygnet, säger Peter Lindståhl, VD NRS.

– Det fysiska mötet mellan människor är oerhört viktigt för ett varumärke. Vi är väldigt stolta över att snart kunna erbjuda våra kunder service och grymma produkter i en butik som kommer att sticka ut. Upplevelsen kommer att bli magisk! Att vi dessutom kan göra det under pågående pandemi visar hur starkt vårt varumärke är.

Med sina funktionella och tekniska kläder samt starka samarbeten med sportprofiler, kommer Under Armours Brand House att erbjuda kollektioner och upplevelser utöver det som tidigare erbjudits på den nordiska marknaden.

– Under Armour är ett av de riktigt stora sportvarumärkena i världen och vi jobbar hårt med att cementera vår ledande position inom träning och löpning. Ända sedan jag började arbetet med att etablera Under Armour på den nordiska marknaden har jag önskat en butik i centrala Stockholm. Samarbetet med NRS, som är proffs på retail, har gjort denna önskan möjlig. Läget och lokalen är precis det vi letat efter, säger Andreas Runemark, försäljningschef UA Norden.

– Här har vi verkligen möjlighet att visa upp bredden av varumärket och inkludera produkter enbart tillgängliga för våra e-com och Brand House. Vi kommer leverera en konsekvent varumärkes- och kundupplevelse både online och offline, och hoppas att få alla besökare att bli lojala Under Armour-ambassadörer, fortsätter han.

Under Armour samarbetar med ett antal världsatleter och profiler som Tom Brady, Steph Curry, tungviktsvärldsmästaren i boxning Anthony Joshua, den mest framgångsrike olympiern genom tiderna, simmaren Michael Phelps, skidåkaren Lindsey Vonn, och Dwayne ”The Rock” Johnson.


Nr 9 ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Höstens roligaste löpträning
  • Testa något nytt: Bli snabb & stark 2022
  • Spring bättre – med musik
  • 11 sportbehåar i stort test
  • Ditt perfekta kostupplägg
Bli prenumerant

Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

Ny studie: Här är de snabbaste kolfiberskorna

Nu har de flesta skotillverkare en kolfibermodell – men vilken är egentligen bäst? Det har...

Läs mer

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Fler intressanta artiklar