Nytt nummer ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Årets stora skotest
  • Öka farten! Så toppar du formen
  • Hel och Stark! Den snabba vägen tillbaka från skadan
  • Så äter du dig i maraform
  • Tröskeltrenden: Spring långt och snabbt utan att gå sönder
  • 6 vårfina löpprylar
  • Comebacken! Anna Silvnader är starkare än någonsin
Bli plusmedlem nu

Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Annies triatlondagbok


Jag har faktiskt kört tre triatlon! Jag har inte varit så bra på att träna för dem men jag har varit näst intill euforiskt nöjd när jag kommit i mål.

2011 körde jag Stockholm Triatlon (innan det blev värsta stora loppet). Det var medan N genomgick sin levertransplation. För att distrahera mig. Det var nog bland det sjukaste jag gjort. Läs om det här och här. Ha näsdukar redo.

2012 körde jag och Annelie Arvika Triatlon. Det var verkligen roligt. Och helt galet. Det var SM samtidigt och massa duktiga riktiga triatleter på plats. Jag sprang min 10 km på sub 50 minuter och simningen var årets andra simpass. Galet! Läs racereport här.

Och så min halvironman i Vansbro 2013. Också värdelösa förberedelser. Det var helt brutalt jobbigt. Jag bokstavligen STAPPLADE halvmaran, N sa att det inte såg ut som jag rörde mig framåt. Hemskt! Och underbart på samma gång. SKrev lite tankar om vad man ska tänka på här. Skrattar fortfarande gott åt det här. Tänk att inte kunna pumpa cykeln???

Ha en fin dag!


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Sommarkroppen


Jag är ju lite bohem även till vardags men på sommaren, speciellt på landet spårar det ur än värre. Förra sommaren var kroppen urstark- herregud jag hade en vavavoomförlossning. Kände mig som en stark urkvinna. Sen var den förstås sladdrig och mjölkstockig och sådär men ändå- stark!

I sommar är kroppen också stark. Överallt utom i mitten på ryggen. Den strular och jag vet inte vad jag ska göra. Eller jo det vet jag: ta hand om den. Det är ”bara” nerver. Jag kan hoppa och åka ned i split och stå på händer och ha mig men rotationen i ett löpsteg kan sätta igång allting. Varannat löppass går det bra. Varannat ballar det ur.

Men i övrigt! Sommarkroppen:

Skitiga fötter.

Bruna men lite håriga och småbitna ben.

Avbitna naglar på händerna, som också är lite skitiga.

Fräknar. Överallt.

Oborstat hår. Vissa dreadstendenser. Badar i sjön och sätter en tofs. Flera dagar i rad. Vill inte gissa hur det ser ut därbak.

Bruna axlar. Något svedda.

Ögonbryn som börjar likna ett MCDonalds M.

Utsövd. Utvilad. Oftast nybadad. Och ofta nytränad. Gött.

Hoppas du har en fin sommar och lyckas släppa press och stress!


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Helgens lyssningstips


Tre tips!

Sara fortsätter prata om ”stark är det nya smala”. Ett kort inslag. Värt att höra- här

Anna Mannheimer och Peter Apelgrens sommarprogram. Men herregud så jag gick och fnissade för mig själv! Lyssna.

Ben Greenfield reder ut begreppen om insulin och dess påverkan för oss som sysslar med uthållighetsidrott. 30 minuter- lagom. Lyssna här.


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

#fredagsgottis – somrig färskpotatissallad


Den här passar perfekt till …vad som helst! Lax, keso, ägg, haloumi eller vad du väljer.

Räkna en näve kokt kall eller sval färskpotatis per person.  Det här är för fyra personer som tillbehör.

Skär varje potatis i bitar stora som en körsbärstomat.

Häll dem i en stor skål. Ringla över olivolja och lite äppelcidervinäger. Peppra. Vänd runt.

Hacka en röd lök i strimlor. Vänd ned försiktigt.

Smula över ett paket fetaost (eller två om du vill göra salladen större). Vänd ned försiktigt.

Vänd ned fyra nypor med ruccola.

Salta med örtsalt om det behövs. Klart!


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in