Ny sponsor för rekordpopulärt Lidingölopp

Ny sponsor för rekordpopulärt Lidingölopp










– Grundvärderingarna kring motion och hälsa är lätta att identifiera sig med och då vi fick möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av ett av Sveriges största idrottsarrangemang var beslutet inte svårt . Detta ligger också i linje med vår påbörjade satsning på den egna personalen i friskvårdssyfte, där målet är Lidingöloppet med sitt breda utbud från stavgång till tuffa 30 km. Vi har redan nu klart med drygt 400 medarbetare som kommer att ställa sig på startlinjen, säger Anders Lundin från PwC i en pressrelease.

– PwC kommer hjälpa Lidingöloppet nå en ny nivå i utvecklingen av arrangemanget från ett lopp i världsklass till en upplevelse i världsklass.

Vår vision är att Lidingöloppet skal bli en nationell angelägenhet och skall vara ett självklart besöksmål i slutet av september varje år, säger Tomas Hoszek generalsekreterare Lidingöloppet i samma release. 

Motionstrenden i allmänhet, och löpning i synnerhet, är inne i en väldigt stark trend och Lidingöloppet ser ut att slå alla rekord i år igen. Just nu har 30 km-distansen, som blev fulltecknad för första gången 2010, 30 procent fler anmälningar till årets lopp.

Därför rekommenderar tävlingsledningen alla som vill springa Lidingöloppet att anmäla sig i god tid för att vara säkra på en startplats. Det ökade antalet deltagare innebär också att löpare även kommer att seedas efter förväntad tid även 15 km-klassen.


Nr 6 ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Äntligen Långlopp! Träningsprogram inför höstens lopp.
  • 11 snabba kolfiberskor
  • Så fixar du sommarvärmen
  • Allt om OS i Tokyo!
  • Därför blir du lycklig av löpning
  • Extra bilaga. Nybörjarguide
Bli prenumerant
Antal kommentarer: 2

Lars Mikael

Upplevelse i stället för Lopp …
Lidingöloppet ämnas nu helt plötsligt formulera en ny (officiell) diskurs;
det talas om ”en ny nivå i utvecklingen (av arrangemanget)” med ett fokus på att vara ett idrottsarrangemang som är och blir ”en upplevelse i världsklass” (”[i]från ett lopp i världsklass”), som pressartikeln uttrycker saken.
Det språkas vidare om att huvudsponsorerna [nu] ”ger en styrka för Lidingöloppet att fortsätta utveckla arrangemanget till …” (29 april).
Frågan är vad revisions- och kunsultföretaget PwC kommer/vill göra med Lidingöloppet i det att deras traditionella (affärs)område helt och hållet kan beskrivas vara förlänat finansiella och angränsande områden (efter vad de själva formulerar verksamheten i sin företagsfakta på hemsidan)?
Vad är den fysiska Lidingöloppet-målgruppen bortsett från PwC:s egna ekonomiska målbild och finansiella investeringsverksamhet?
Vem är Upplevelse-”kunden”? Är det folkrörelsen Lidingöloppet som sådan?
Är det 1.42-löparen i herrklassen? …
Den framträdande kunden är nu vad jag förstår för Lidingöloppet (och PwC bl.a. dvs.) alltmer, för att säga det i löptidstermer, 3-timmarslöparna (och inte alls forna löptidstraditioner som 1986: Pär Wallin med 1.38.06 och sammanlagt 405 (!) löpare under 2.00.00) och dess friskvårdssyftes-sfär.
Den nya huvudsponsorn PwC (vid sidan av Adidas) talar på pwc.com i sin företagsfakta om ”nytänkande och handlingskraft” bl.a. – Vad är och hur ser nytänkandet ut i och med Lidingöloppet(-kapitalplaceringen) för PwC?
På vad sätt ska vi ”uppleva” i ”världsklass”?
Topp(bredds)tider à la 1986 – där också 102 (!) stycken löpare gick under 1.50 – kan vi nog glömma att drömma om 2011 –
när vi framför allt har att UPPLEVA Lidingö(loppet) …
Mvh.


Henrik

Fakturerar man 1100 :- för att svara på ett 4 min telesamtal går det att sponsra på detta sätt. Vår firma slutar sponsra pwc och sparar 60 % 2011.



Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

Häng med Ewerlöf & Szalkai mot Lidingöloppet – nya inspirerande träningsprogram!

Inför 2021 års upplaga av TCS Lidingöloppet har Malin Ewerlöf och Anders Szalkai skapat helt...

Läs mer

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Lidingöloppets digitala lopp – nu på turné!

Med start den 19 april arrangerar Lidingöloppet "digitala lopp" på några av de populäraste motionsslingorna...

Läs mer

Lidingöloppet blir en vecka längre

För att öka säkerheten och tryggheten för löparna förlängs perioden för TCS Lidingöloppsveckan, från 24 september till...

Läs mer

Fler intressanta artiklar

Rekordsnabbt Lidingölopp

Samuel Russom och Charlotta Fougberg slog nya banrekord när dom tog hem segrarna i TCS...

Läs mer
Vem vinner Lidingöloppets elitlopp?

TCS Lidingöloppets stora motionsklasser har fått ställa om och genomförs i år under en hel månad där löparna springer loppet...

Läs mer
Så toppar du formen!

Ska du springa ett virtuellt lopp i höst – som Lidingöloppet? Då kanske du vill toppa formen. Coach LG Skoog...

Läs mer
Snart dags för Lidingöloppet – nu en månad långt!

TCS Lidingöloppet kommer att genomföras i höst. Men löparna gör det på egen hand – och de har en månad...

Läs mer