Bra nog!


Att sänka sina ambitioner och nöja sig med bra nog. Det är inte min melodi men jag har fått anamma den lite då och då för att få det att gå ihop. För att för hundra år sen kanske min typ-A personlighet hade haft höga krav på sig också- men inte haft hälften så många områden att pressa sig inom. Jag ska vara världens bästa mamma till min dotter. Det är alltid viktigt. Sen får resten vara just bra nog och ibland riktigt halvdassigt också.

Få upp barnet. Få upp hennes hår i en bra nog fläta och lyckas göra en bra nog matsäck till dagis. Få på mig kläder som är helt ok, och kasta på lite mascara och en fläta (har alltid fläta på jobbet)- bra nog! Jobbar på insidan och struntar mest i utsidan.

Få med iallafall hälften av grejerna ut genom dörren och inte lså ihjäl oss när vi tydligen ska spurta utför bergsstigen till dagis i gummistövlar på fel fot. Att komma ihåg att det var trädgårdsdag på dagis- men inte komma ihåg vilken dag- bra nog?

Bra nog!

Att åka nästan rätt till mötet med fina Nina från Fitness. (åka till jobbstationen, inse att man skulle klivit av och åka tillbaka och bara vara två minuter sen!- bra nog!)

Att sen låsa in sig på jobbet och göra ett pussligt funktionärsschema med över 40 poster och 20 funktionärer. Att fem minuter innan man ska briefa dem komma på att jag nog kan använda förra årets slideshow om jag bara ändrar lite i den. Hinna ändra hälften och få förklara att hälften inte stämmer riktigt- bra nog!

Att tänka att nu har jag jobbat och slitit så så det är dags att ta ett break och träna lite med Magnus. Prata lite om våra fyra fantastiska pass vi ska hålla på Workout Åre nästa helg.

Så gjordes. Tunga benböj och frivändningar som var riktigt bra! Kände mig stark!

Hem och hinna skarva lite med MiniMe innan hennes pappa hämtade henne och lämnade ett gott hembakt filmjölksbröd. (tips- skaffa ett snällt ex som är kock!).

Ha alldeles för mycket skogslängtan och löplängtan så snöra de där trasiga skorna och tassa iväg till Ursvik för en bra nog löptur- 6,5 km kuperad fartlek i underbar kvällssol som nådde mig mellan skira gröna löv. Allt annat än bra nog känsla- fantastiskt!

Hem och sätta fart med allt igen inför imorgon: en lång lång pysslig dag som jag tänker starta med en boost: träning utomhus med Friskis och Svettis och två fina vänner!

En helt klart bra nog dag idag!

20130515-221934.jpg
20130515-221939.jpg
20130515-221947.jpg
20130515-221953.jpg

Nr 7 ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Maxa din löpning. Höstens bästa träningsupplägg
  • Test: 9 nya kolfiberskor!
  • Mot myren! Löpträning som ger resultat
  • Allergi? Så vet du om du har det
  • Epidemiolog Anders Wallensten brinner för löpning
  • Trotsa Covid-19. Träna säkert i höst
  • 8 veckors vila är ok!

 

Bli plusmedlem nu

Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Lite mental pyspunka


Oftast är jag obotligt glad. Driven. Ser inga problem och ser jag dem skakar jag lite och vänder på dem och vips är de en utmaning med en lösning.

Men idag gick luften ur. Jobbet och bloggen hör inte ihop men bloggen hör ihop med mig och nu är jag som ett pyst däck. Helt platt.

Har satsat och laddat och jobbat så med en sak och med en person som jag nu inte kommer att samarbeta mer med och det gör ont i hjärtat.

Mitt jobb är lite ensamt ibland i sina processer och för det mesta gillar jag det men att ha möjligheten att samarbeta med någon man klickar med, som man kompletterar professionellt och sen inte kunna fortsätta samarbeta med henne- ja jag är ingen maskin. Det gör lite ont.

Men. Det bästa i mitt liv är att yrkesmässigt ligger inte alla ägg i en korg och Tjejmarathon som drivs via Starstruck Unlimited och min enskilda firma- (Formstark Hälsa heter den just nu tills vidare)- de två bitarna går som på välpumpade snabba smidiga däck det ska ni veta!

Jag ska försöka samla lite energi för att rodda inför PwC Fun and Charity Run imorgon där jag har ansvar för 30 funktionärer varav 10 stycken är skolbarn och skickar er över till Tjejmarathon där ni kan läsa lite matnyttligt om långpass, utrustning och varför man springer olika pass.

Ha en fin kväll!

Källor till glädje och inspiration


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Spring för GODA saker- Flatenloppet


Min fina vän Annelie som gjort en lång häftig resa i livet står bakom ett mysigt lopp som hade premiär förra året:
Flatenloppet ger i år de pengar de får in till stiftelsen Trygga Barnen som stöttar barn som växer upp i dysfunktionella missbrukarfamiljer.
Förra året var jag, N och MiniMe funktionärer. MiniMe fick springa i mål och har medalj- mycket nöjd! Det var ett enkelt och väldigt trevligt arrangemang med massa goa glada människor!
Banan går runt sjön Flaten med start och mål vid badet. Det är en jättefin sträcka som mäter 5,8 km.
Jag ska försöka vara med i år på ett eller annat sätt! Kanske ses vi där?


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

En riktig stjärna- Lisa Norden


Vilken dag. Jag gjorde ett schema för varje timme av denna dag imorse och KABOOM jag följde det exakt!
06.00 uppstigning. Yoga. Plock. Pack. Frukost och sen pang på en helt fullspäckad dag.
Kl 14.30 tog jag emot Peter från Trimtex och Stefan från Enervit. Sen Johan från X-Kross, Tomas och Sandra från Lidingöloppet och Rubin, Mia och Colm från Running Sweden.

20130513-195142.jpg
Vi hade en liten minimässa i anslutning till vår PwC Lidingö Challenge Kickoff.
Klockan 17 var det dags för själva kickoffen vara huvuddel förstås var intervjun med Lisa Norden. Vilken go tjej! Vi hann prata både innan och efter och hon är verkligen helt fantastisk!
Ödmjuk, trevlig och väldigt inspirerande!

20130513-195500.jpg

20130513-195628.jpg

Jag talar om att förutom Anna Grundahl är Lisa min idrottsförebild

Efter en inspirerande intervju var det så dags att träna!
Jag var hjälptränare i Rubins intervallgrupp. Lisa hakade på på cykel.
2 (3,2,1) minut och det är fortfarande ovant att försöka springa fort. Men kul!
Jag har haft en riktigt fin lång dag som Inte är slut än för det är lite kvällsjobb klar. Massor med energi från en rolig dag på jobbet!

20130513-200145.jpg
20130513-200152.jpg


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Rocka din värld! #Måndagspeppen


 

Jag skrev om FOMO -fear of misssing out förra veckan.

Det här med att vara orolig att man missar något kul andra gör. Behöva säga nej och få ett stygn av..småsurhet? Alla har så kul, gör så mycket häftigt och här sitter/står/ åker/ diskar jag.

Well. Det händer så mycket hela tiden. Det är events och händelser hela tiden och alla som informerar om dem verkar vara professionellt drillade marknadsförare som lyckas få just DERAS fest, event att framstå som det du inte får missa. 

Och när du inte just då står med fötterna i den trygga mylla som är längs just din väg. När du just då inte har landat i att jag är ju här för det här är mitt liv. Då kanske FOMO inträder.

Men vad är det du missar? Är det inte så att du ska göra något roligt själv snart? Om du tänker efter, är inte du just där du är för det är så ditt liv ser ut. Är inte det bästa du kan fokusera på i det läget att göra det så bra du kan just där du är nu?

I ditt liv går du i första ledet. Följer du någon annans, till synes genom Instagramfilter, häftiga liv blir du bara en i en skara. Och jag lovar- de där människorna du avundas de har ångest och FOMO de med!

Rocka ditt jobb. Rocka din dagishämtning. Gör nuläget till det bästa du kan. Rocka din värld! Gör det nu!

20130513-073657.jpg

Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Triathlon för Dig- bra bok om triathlon för mig


Jag fick förra veckan hem Triathlon för dig att läsa.

Riktigt bra timing eftersom triathlon är i (ett av alla mina) fokus just nu.

Det är mindre än två månader till Vansbro HalvIM och två olympiska distanser har jag ju harvat mig igenom med ett tjockt pannben men när det gäller längre distanser så blir detaljerna viktigare.

Boken är underbar! Jojje Borssén och Jonas Colting kompletterar varandra bra. De bjuder på sig själva, sin kunskap, sina misstag och sina historier. Bilderna från triathlontävlingar för över 20 år sen är fantastiska.

Den relativt nya sportens historia återges och på var och varannan sida är det korta intervjuer med triathleter.

Det är tips på träning, både får sprint och längre distanser men även kost och förstås prylar! Men! Det jag gillar mest är att de på flera ställen påpekar just det som är min ledstjärna och alltid kommer vara- träningen är viktigast, prylarna sekundära.

Till boken kommer en DVD som jag gissar är både bra och rolig men den har jag inte hunnit se än.

Boken får iallafall 4 #vavavoom av 5.


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in