En halvmara i solen


20120401-093051.jpg
En löparsäck och en med ombyte. Kroppen känns pigg men jag tänker inte låta mig luras. Hoppas få en extra kick av att det är jag som leder passet.
Tänkte ta med tjejerna till Överjärva Gård och titta på lammungarna, och tillbaka. Kompression. Kompression och kompression är nyckeln för mina ben idag. Stadiga tråkiga skor på eftersom skaderisken är som störst när man är sliten. Men jag bara tar det säkra för det osäkra. Jag är springsugen! Jag älskar det här, det är mitt hemma. Det är vad jag, och många andra går på. En rörelse och frisk-luftsdrog. Ha en fin dag!

20120401-093614.jpg

Julinumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Extra tidning, Smart Mat, 31 somriga recept
  • Alla fixar milen
  • 10 grymma sportbehåar i stor test
  • Tänk dig snabb
  • Luta rätt, kuta lätt
  • Soma Move, Rörlig & stark nu
  • Träna som en sprinter

 

Prenumerera


Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Så blir lunchlöpningen av


Träna på lunchen. Det är otroligt fiffigt men många tycker det blir lite bökigt. Det beror ju lite på var man är och hur lång lunch man har och så vidare.

Jag brukar försöka ha på mig lite av det jag ska träna i- tex rätt strumpor och sportbh redan på morgonen. På förmiddagen äter jag ett lite större, men lättsmält mellanmål. Idag ägg och frukt.

Intervaller, solsken och pelargoner


Jag sov över nio timmar i natt. Jag nästan flög ur sängen vid åtta. Sådär farligt utvilad. Började med 3 timmars jobb och frukost parallellt. Vid 11.30 längtade jag ut i solen och det var dags för mina intervaller. Jag är utan Garmin just ni så får förlita mig på Runkeeper. Den fixar bara 250 meter och 500 meter och uppåt så jag devierade från ursprungsplanen om 400 meter x 10 till 500 meter.

Igår körde jag lite styrka under Maddes övervakning. Det blev inte helt otippat lite jobbigare än vanligt men fick in några nya jättebra övningar att dona med. Var bara skönt öm lite här och var men hade definitivt inte ätit tillräckligt.

Nåväl. Ursäkter ursäkter. Jag värmde upp och fick sedan plocka av mig. Jag hade redan shorts och ursäktar alla berörda som bländades idag.

8 x 500 meter var alltså tanken och jag hade någon falsk illusion om att det skulle gå med flygande fart men se nej.

Jag landade på ett snitt om 4:29 fart. Det kändes inte lätt någonstans förutom de första 100 meterna varje intervall. Nä fy fabian. Men! Så tänkte jag att ju långsammare man är, desto snabbare kan man bli i relativa termer. Jag vet var jag är på väg och vad målet är med dessa typer av intervaller. Nu är det bara att börja jobba. Maj kommer bli tuff.

Resten av dagen lyckades jag göra apoteketärenden, plocka upp min lilla lorpa som sovit hos mormor och införskaffa allt man behöver för en uteplats med sol hela dagen! Frön, jord, lecakulor, pelargoner, varsina handskar och sopkvast. Ebba fick en jordgubbsplanta som om hon inte slaktar den kommer ge fina gubbar i sommar där den kommer bada i sol här utanför. Woppa vilket kap den här lägenheten är!

Bästa Helena kom hit och vi röjde i solen och satte de fina pelargonerna och åt god kycklingsallad.  En riktigt skön dag och ändå har jag fått en massa gjort.

Imorgon bär det av till Grisslehamn för Tjejmararek. Tjejmarathon som listas i SvD’s helgbilaga ” A perfect guide”. Hoppas ni har en fin Valborg!

Ute ur dimman


Varje vecka brukar jag skriva om veckans träning och vad jag ska göra nästa vecka. Men det har inte varit så mycket träning. Jag har nog bara haft lite allergi- och mer av en förkylning. Trött och seg har jag varit konstant i en vecka iallafall.

I helgen var det bra att instruera- då måste jag kunna prata och får ligga lite lägre än deltagarna och det var helt ok.

Så förra veckans träning kan sammanfattas till gå/jogg i onsdags bara för att röra sig lite utomhus och spinning i lördags.

Det var inte riktigt såhär jag hade planerat det inför Workout Åre. En helg då man matar in en sisådär två veckors träning på tre dagar. Att leda löppass på skutan, det går inte att göra halvhjärtat, ja inget instruerande går att göra halvdant men med just löpning blir ju rätt konkret så att man ska med hela vägen runt, emedan på spinningen kan jag ligga på en lägre intensitet och ändå leda ett pass.

Jag hade tänkt att dänga på rejält med träning den här veckan som var, och den som kommer till en början men kroppen är min religion och det var tydligen viloperiod här mitt i alltihop. Inte fasta dock. På något sätt..bappedibappedi.

Nerver i kläm på härsen o tvärsen och en väldigt snorig näsa sätter stopp och det gör ingenting, har sin plats. Betyder nytänkt.

Men åh vad jag saknar. Och åh vad jag njutplågades av att se alla springa i solen igår i Ursvik samtidigt som jag njöt mest av alla på äventyr med trollet i skogen. Jag läser om pers och fantastiska halvmaror och jag vill också. Mycket vill ha mer. TEC är en månad sen och gammal merit i en typ A människas värld. Jag vill träna hårt och fokuserat nu. Men det är inte meningen. Meningen är att jag ska jobba ikapp på jobbet istället och det har jag gjort. Fått en massa saker gjorda inför Tjejmarathon och haft en fantastisk helg med min lilla bästa tjej.

Så det är lugnt. Really. Men jag är en löpare och således längtar jag efter att springa.

I veckan, om jag får som jag vill, tränar jag fartlek idag. På onsdag springer jag 17 km med jobbet och på fredag dänger jag av några backintervaller ute på landet med styrka på lördag.

Var väldigt sugen på Rogers Bergstävling men det blir för snoigt. Annars tycker jag alla skulle passa på att vara med på detta!

Skaffa dig en fin måndag!

Erbjudande från Trimtex


Hej alla!

Äntligen kan jag ge er erbjudandet på de fantastiska tights och den grymma jacka jag har.

Tightsen är alltså kompressionstights och mina nya favoriter alla kategorier. De är trekvartslånga och ser ut såhär i dam:

De är sydda i 36 delar som gör att det knappt känns att du har dem på dig! Dessa får du via mig till