Lisa Ring under VM-kvaltiden på maran

Lisa Ring under VM-kvaltiden på maran



Sedan tidigare har Strömstads Mikael Ekvall klarat gränsen på herrsidan som är satt till 2.17.00. Mikael Ekwall gjorde 2.13.16 Berlin Marathon i september 2016. På damsidan har Hässelbys Isabellah Andersson och Louise Wiker klarat kvalgränsen som är satt till 2.39.00. Isabellah gjorde 2.30.02 i Tokyo Marathon i början på 2016 och Louise gjorde 2.36.39 i Amsterdam Marathon i oktober.

Nu har alltså även Lisa Ring klarat gränsen och det genom ett mycket stabilt lopp i Zurich Barcelona Marathon. Lisa avböjde alla förhandsintervjuer innan loppet för att ha full fokus på sig själv och sitt lopp. Lisa öppnade första 10 km på 37.23 och ökade sedan till och med farten något och passerade halvmaran på 1.18.42. Trots att Barcelona banans sista del är tuff höll Lisa bra och sluttiden på 2.37.26 innebar personbästa med över 3 minuter vilket gav henne en meriterande 6:e plats i loppet.

Precis som övriga löpare som klarat VM-kvaltiden får nu Lisa invänta eventuellt VM besked till början av maj, då Friidrottsförbundet aviserat att dom ska ta ut VM löparna. Sverige får maximalt ställa upp med tre manliga respektive kvinnliga löpare i VM.


Är du nyfiken på Lisa Ring?

Läs mer om Lisa i tidigare nummer av Runner’s World (nr 2 2107)
Du kan läsa hela artikeln och tidningen digitalt genom följande:

Januarinumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Snabb &stark 2019
  • Allt om löpband
  • Smart klädd i vinter
  • Logga som eliten
  • Öva upp balansen
  • Mat för resultat
  • 7 snabba kom igång tips

Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Världens första VM i islöpning

Världens första VM i islöpning


Lördag den 16 mars arrangeras världsmästerskapet i islöpningar för första gången. Den historiska tävlingen går på Tisleifjorden i Norge, där 500 deltagare kommer att springa ett helt eller halvt maraton – på blank is.

Tisleifjorden kopplas vintertid oftast ihop med bilar, eftersom den blanka isen är en av världens ledande arenor för vintertest av bildäck och bilar. Men nu i vinter, den 16 mars, får bilarna ge plats för 500 löpare som ska springa Frozen Lake Marathon.

– Det kommer att bli en unik upplevelse. När jag var här för första gången var det ganska uppenbart att vi var tvungna att arrangera ett löplopp här, säger Jonas Svengård, evenemangschef hos den svenska skoproducenten Icebug och initiativtagare till Frozen Lake Marathon.
Han fortsätter: – Tänk dig att du har en slingrande helt flack plogad bana på isen omgiven av höga snötäkta berg. Det är en majestätisk naturupplevelse som bara kan upplevas en dag om året, och jag kan inte föreställa mig något mer inspirerande en vacker vinterdag.

Deltagarna i Frozen Lake Marathon kan välja mellan halvmaraton på 21 km och maraton på 42 km. För första gången kommer loppet också att innefatta världsmästerskapen i islöpning. – Vi hoppas att få se några riktigt snabba löpare på startlinjen och det blir spännande att se om löparna är lika snabba på isen som på asfalt, säger Geir Jarle Bjørneng, chef för arrangörsföretaget Springtime Event. – Samtidigt är det inte tävlingsmomentet som är vårt huvudfokus här. Även om det är VM, är det här en lopp för alla där det viktigaste är att alla deltagarna reser hem med en fantastisk upplevelse, säger Bjørneng.

Under Frozen Lake Marathon är säkerhet det vi prioriterar främst. Eftersom hela tävlingen genomförs på isen måste deltagarna använda löparskor med dubbar och av säkerhetsskäl är tävlingen begränsad till högst 500 deltagare. – Det hade ju varit kul om vi kunnat ta emot fler löpare, eftersom platserna snabbt tar slut. Men det är trots allt is vi ska springa på, och även om vi har säkerhetsexperter på plats som kan garantera att isen håller, tar vi snarare det säkra framför det osäkra, säger Bjørneng.

Mer info om Frozen Lake Marathon hittar du här

Det lönar sig att prenumerera

Det lönar sig att prenumerera


Du får bland annat 20% rabatt på Runners’ Store.

Sveriges kanske bästa utbud av löputrustning. Som premium prenumerant har du hela 20 % rabatt på löputrustning förutom på elektronik där du får 10% rabatt. Som digitalprenumerant har du 15% rabatt på löputrustning förutom på elektronik där du får 10% i rabatt. Du kan handla via vår webbshop (länk till vår butik) eller besöka någon av våra butiker på Regeringsgatan 26 i Stockholm eller Baltzarsgatan 31 i Malmö. För att få rabatt i någon av butikerna i Stockholm eller Malmö behöver du visa upp din medlemstatus. Den hittar du under ·Mina sidor” här på sajten. Obs! för att få tillgång till din rabatt på sajten behöver du vara inloggad. Rabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Dessutom för du möjlighet att läsa Bicycling, Vasalöparen och såklart Runner’s World digitala tidningen i din dator/mobil eller läsplatta.

Klicka här för att bli prenumerant

 

 

 

Sponsrat inlägg
Rekord, försvarad titel och miljonte löparen på Lidingöloppet

Rekord, försvarad titel och miljonte löparen på Lidingöloppet


TCS Lidingöloppet 30K fick se en mycket glad Napoleon ”Nappe” Solomon, Turebergs FK, upprepa sin seger från ifjol. På damsidan vann kenyanskan Sylvia Medugu på nytt banrekord.

I 15 km klassen var Kristine Eikrem Engeset från Norge och Abraha Adhanom, Eskilstuna snabbast. Att loppet är ett lopp för alla underströks under eftermiddagen när den miljonte löparen i Lidingöloppets historia gick över mållinjen på Grönsta.

I Grönstabacken med knappt en mil kvar, gjorde Napoleon det avgörande rycket och sprang ifrån Ebba Tulu Chala, Huddinge AIS, som var den ende som hade hängt med dit fram. – Jag tog en bra placering i starten och kunde glida med avslappnat, när jag sedan hade mjukat upp kroppen lite så kunde jag trycka på mer. Jag försökte rycka förut, de andra släppte men Ebba fortsatte hänga på då, säger Napoleon. Spårvägens Olle Walleräng var trea vid Grönsta, 52 sekunder efter, men sa själv att han gick in i väggen i Abborrbacken 5 km från mål och passerades av kenyanen John Musee och slutade fyra på 1:39:49 i tremils debuten.

Vinnaren har haft skadeproblem de senaste månaderna. – Det var extra skönt att kunna vinna efter den här uppladdningen, jag har fått träna det jag har kunnat och vara stark i huvudet. Det var också kul att kunna förbättra min tid från ifjol, säger Napoleon som vann på 1.37.42.

Bakom de absoluta topplöparna imponerade skidkungen Johan Olsson återigen stort och sprang in på 15:de plats, med tiden 1.46.31. Nästan 2.5 minuter bättre än ifjol. – Det här året hade jag 100 procent mer rutin, hade förberett mig mer och hade faktiskt ännu roligare också, säger Olsson.


Sylvia var så pigg och stark att det blev banrekord

På damsidan stack Sylvia Medugu, ifrån övriga tjejer redan vid Kyrkviken efter cirka 9 km löpning.
– Det var ett bra lopp, jag sprang bara, jag tänkte inte på vad de andra gjorde. Banrekordet hade jag inte en tanke på, säger Sylvia, som alltså slog Lena Gavelins sexton år gamla rekord. Det nya rekordet lyder 1.53.00.


Hanna och Johanna hade en hård kamp om tredjeplatsen

Två blev amerikanskan Annie Bersagel och trea var bästa svenskan Hanna Lindholm, Huddinge AIS. – Jag hade krafter kvar till en spurt och kunde avgöra mot Johanna Eriksson, Motala IF.

En miljon löpare har gått i mål
Lite senare under eftermiddagen kom den miljonte löparen i Lidingöloppets historia i mål. Det blev Terese Artvin från Enskede gård som kom i mål vid precis rätt tillfälle. Hennes tid på 2.37.23 innebar dessutom att hon fixade medaljtiden för 30 km.

TCS Lidingöloppet 15K – hård uppgörelse mellan damerna, Abraha skoningslös i herrklassen
När TCS Lidingöloppets 15 km avgjordes var norskan Kristine Eikrem Engeset starkaste dam i avslutningen. I herrklassen hade Abraha Adhanom, Eskilstuna FI, bestämt sig. Efter tre andraplatser var det dags för en seger.


Kristine och Abraha med 15 km segerkransarna

Kristine Eikrem Engeset, Norge, vann damklassen efter att ha sprungit hela loppet tillsammans med etiopiskan Yitayish Agidew. Till slut skiljde sex sekunder till Kristines fördel. – Jag sprang och höll igen hela vägen, kände att jag hade mycket krafter, och när det var 500 meter kvar tänkte jag att nu är det dags att trycka på, säger Kristine. Norskan, som främst är banlöpare, har aldrig tävlat så långt som 15 km förut. – Jag hade ingen koll på banan och det var ju mycket backar, men jag tog det lugnt i dem. Tre blev Derartu Deelesa, Etiopien. Fyra och bästa svenska var Lisa Ring, IK Nocout.se.

I herrklassen var det hög fart från start. Fjolårstvåan Abraha Adhanom, Eskilstuna FI, tog kommandot tidigt.
– Vid fyra km såg jag att de andra var trötta, så jag höjde farten lite till. Jag är i bra form och det var väldigt kul att vinna här efter att ha varit tvåa tre gånger. Två blev Masresha Bisetegn, Etiopien och trea var fjolårsvinnaren David Nilsson, Högby IF.

Här hittar du resultaten för Lidingöloppet

Kolla in officiella filmen från Lidingöloppet här:

Om Lidingöloppet
TCS Lidingöloppet 30 är världens största terränglopp och en del av En Svensk Klassiker. Sedan 1965 har de 30 kuperade kilometrarna på gröna Lidingö varit en lockande utmaning för löpare av alla sorter. Numera är Lidingöloppet också en folkfest som bjuder på olika distanser och typer av lopp.

FOTO: Deca Text & Bild och Anders Szalkai

5 anledningar till världsrekordet

5 anledningar till världsrekordet


Kipchoge från Kenya har varit den i särklass bästa maratonlöparen de senaste åren, med segrar i prestigefyllda London och Berlin Marathon och han är regerande olympisk mästare på distansen. Under 2017 flyttade han säkert sina egna mentala gränser i hur fort man kan springa ett maratonlopp när han för sin skosponsor sprang maratonsträckan på 2:00:25 i ett tillrättalagt lopp, kallat breaking2, på Monzabanan där målet var att spräcka drömgränsen 2 timmar.

Så just den mentala aspekten att veta att hans kropp för egen maskin klarar springa så fort var säkert en anledning till att han nu i ett godkänt marathonlopp utan fartbilar och ambulerande farthållare klarade springa så fantastiskt fort. I Berlin öppnade Kipchoge i världsrekordfart direkt och farten höjdes ännu mer efterhand trots att han solosprang de sista 17 km, då både farthållare och konkurrenter tvingats släppa. Milavsnitten i loppet gick på otroliga 29:01 – 28:55 – 28:49 – 28:47 och där han sedan även lyckades höja farten till 2.48 per kilometer sista två kilometrarna.


Upp till 25 km hade Kipchoge sällskap.

En annan anledning till att just Kipchoge klarar springa så fort kan man säkert hitta i hans talang och fartgrund sedan tidigare. Även om det är maraton som gäller idag har han vunnit VM på 5000 meter och även tagit OS medalj på distansen innan han gick upp till maratonsträckan för lite drygt 5 år sedan. Hans bästa tid över 5 km sträckan ligger på 12:55 och innebär en snittfart på 2:35 minuter per kilometer vilket ger bra fartmarginal till de fantastiska 2.53 minuter per kilometer han höll i Berlin.

Sen spelar givetvis den träning han genomfört in, och den är som vi skrivit om tidigare riktigt tuff och genomförs oftast på hög höjd och på krävande underlag och träningsupplägget mot årets Berlinlopp rapporterats sett liknande ut.
Sweat Elite berättar om några pass han genomförde inför årets lopp och det är oerhört tuff träning. 20 dagar innan Berlin sprang han 15 x 1000 meter på 2200 meters höjd, och tiderna låg trots tufft underlag på 2:48 som långsammast och 2:37 på den avslutande snabbaste intervallen. Vilan mellan varje tusenmetersintervall var 1.45-2:00 minuter.
Med 9 dagar kvar till Berlin sprang han 8 x 1600 meter, med 90 sekunders vila följt av 10 x 400 meter med 45 sekunders vila. På 1,6 km intervallerna höll han runt 2.50 per kilometer och på 400-meters var tiderna mellan 61-63 sekunder vilket motsvarar runt 2.35 fart. Även detta pass genomfördes på hög höjd. (Här kan du läsa om träningen inför Berlin ifjol)

Rutinen han skaffat sig sedan han debuterade för drygt 5 år sedan på sträckan är säkert också värdefull. Han vet marans svårigheter och har lärt sig optimera energitillförseln under loppet och hur han ska lyckas hålla tempot optimalt.

De yttre omständigheterna med snabb bana och bra väder går inte komma ifrån att dom nu var optimala. Redan i våras skulle Kipchoge springa fort i London Marathon, men en värmebölja rådde när loppet avgjordes och även om han då sprang på fantastiska 2.04 och utklassade ett världsklassfält inklusive hemmahoppet Mo Farah omöjliggjorde värmen ett världsrekordlopp då. Nu var det nästintill idealiska förhållande i Berlin, och det är inte ofta det infaller just på tävlingsdagen för de stora och snabba loppen där man även kan ta hjälp av en fantastisk publik. Just att det var bra denna dag i Berlin understryks av att det blev banrekord på damsidan med oerhört fina 2.18:11 för vinnande Kenyanskan Gladys Cherono och bakom henne gjorde ytterligare två tjejer 2.18 tider.

Självklart är det inte ”bara” dessa 5 faktorer som gjorde världsrekordet utan ytterligare aspekter och faktorer som kan ha inverkat är utrustningen och energidrycker. Även om det kanske inte går rakt av att peka ut själva utrustningen och eller en specifik energi som avgörande faktorer, spelar både funktionaliteten och tron på det man använder oavsett faktiskt effekt en oerhört stor roll.

Går rekordet att förbättra och kommer man kunna springa under 2 timmar? Ja utifrån Kipchoges stegrande avslutning gällande fart fanns det säkert redan lite tid till att dra av i Berlinloppet om han öppnat något snabbare, och skulle några andra löpare klarat av att utmana honom längre in i loppet finns det säkert sekunder att hämta även i kampen och med draghjälp. Kipchoge hade tre uttalade farthållare i loppet och två av dessa klev av redan efter 16 km och den 3:e vid 25 km. Sen fick han göra jobbet helt solo. Men för att gå ner under två timmar kräver ännu större förbättring än vad som gjordes nu, och med en oerhört lång karriär på absoluta elitnivå och 34 års ålder kanske just Kipchoge inte är den som tar gränsen, men han öppnar nog upp tron att det kommer göras i en framtid.

Läs också om Kipchoges fantastiska insats i breaking2

FOTO: från @kipchogeeliud instagram

Italien från kust till kust

Italien från kust till kust


Vi är tolv svenskar som inte riktigt vet vad vi har gett oss in på. Under fyra dagar i juni ska vi springa genom Italien. Det känns lite nervöst men samtidigt väldigt spännande. Vi känner knappt varandra, bortsett från våra egna lagmedlemmar, och vi kommer från olika bakgrunder med olika erfarenheter av löpning. Det vi vet med säkerhet är, att vi alla är här av samma anledning – vi älskar löpning!

Vi har samlats i staden Cattolica på östkusten för att springa Italy coast to coast. Det är ett äventyr som man genomför tillsammans med minst tre vänner. I mitt lag hade jag sällskap av tre vänner från löparforumet ASICS Frontrunner.

Benen flyger fram

Första dagen består av fyra delsträckor som är mellan 13 och 22 kilometer långa. Alla i laget ska få springa varsin sträcka. Alla ska få snöra på sig skorna och känna hur det är att löpa genom Italien, vi är förväntansfulla likt barn på julafton. Före lunch hinner vi med två delsträckor som tar oss från Cattolica till en liten bit in i landet. Jag springer andra delsträckan. Det är en vacker runda som börjar tufft med 9 kilometer stigning. Hjärtat och benen får jobba, men utsikten på vägen upp gör varje steg värt att springa – det är gröna, böljande landskap så långt ögat når, kryddat med lapptäcksliknande odlingsfält. Med cirka 4 kilometer kvar till mål på min delsträcka uppenbarar sig en turkos insjö omgärdad av ståtliga berg. Benen flyger fram nerför sluttningen, och snart är jag framme, tänk om jag kan svalka mig i sjön?

Det är totalt 13 lag som deltar i loppet med deltagare från olika länder som England, Belgien, Israel och Spanien. En del snabba, en del mindre snabba. En del tävlingsfokuserade, en del mindre tävlingsfokuserade. Män och kvinnor. Äldre och yngre. De här olikheterna tycker jag är den stora charmen med loppet. Alla kan delta. Varje delsträcka har en gemensam start och alla får avsluta sin delsträcka i det tempo som passar. Det spelar således ingen roll om ditt lag var först eller sist på föregående sträcka. Vi hejar fram alla lagen både vid start och mål. Det viktigaste är inte tävlingen, det viktigaste är upplevelsen. De italienska arrangörerna påpekar detta med jämna mellanrum på charmig italienengelska: ”Don’t forget the view. It’s beautiful. It’s a little bit up, a little bit down, then up again, and VERY beautiful. No problem”.

Artikelförfattaren får langning i solen. Foto: Thomas Pickelner

Minst en löpare från varje lag springer respektive delsträcka och de andra lagmedlemmarna får transportera sig med bil. På majoriteten av delsträckorna kan bilen följa löparen längs vägen och bara på ett fåtal sträckor får löparen klara sig själv någon kilometer. Tack vare den starka supporten av mina lagmedlemmar i bilen känner jag mig trygg inför varje start och jag behöver inte starta med extra energi, extra kläder eller löparväska innehållande vätskeblåsa eller liknande. Bilen och lagmedlemmarna finns alltid där och servar mig. Det enda jag behöver är ett par löparskor, sen kan jag ge mig iväg. Det är en frihetskänsla.

Det finns så klart en del utmaningar med ett äventyr som detta. Förutom att det är runt 30 grader varmt ska du och din kropp klara av att springa i fyra dagar. Kroppen ska vara stark och vätske- och energinivåerna ska hållas stabila. Många delsträckor är väldigt kuperade, samt på asfalt, vilket gör att man känner sig ganska mör i benen efteråt. Vissa morgnar är man mer stel än andra och alla har vi olika tips och tricks för att lösa detta. Vissa stretchar eller kör yoga på morgnarna och kvällarna. Andra smörjer in sig. Vissa gör ingenting och det går bra ändå. Som sagt, alla har vi olika erfarenheter av löpning och alla kroppar fungerar olika.

En resa för smaksinnet

Upplägget ser ungefär likadant ut varje dag: Vi går upp tidigt för att äta frukost á la Italien, ibland bara bröd, sylt och en croissant. (Jag skulle vilja påstå att frukost inte är italienarnas starkaste sida men man kan alltid få en sagolikt god kaffe. Som vanligt gör italienarna de löpande kaffekonnässörerna nöjda!) Efter frukost avverkas två delsträckor innan det är dags för lunch. Lunchen serveras oftast på en lokal restaurang eller på ett tillfälligt uppdukat bord i den by vi är i för tillfället. Allting känns väldigt gemytligt och italienskt. Efter lunch är det vanligtvis en delsträcka kvar innan dagens löpning är avklarad. På kvällarna finns det gott om tid att utforska den stad vi befinner oss i, umgås med de andra lagen och förbereda kroppen för nästa dag.

Vår löpning genom Italien är inte enbart löpning genom fantastiska landskap och härligt umgänge med likasinnade. Det är även en resa för smaksinnet. Om frukost, enligt mitt tycke, inte är italienarnas bästa sida kompenserar de med att leverera underbar mat och goda viner dygnets resterande måltider. Närmare kusterna serveras fisk och skaldjur direkt från havet. Inne i landet får vi kött och grönsaker av bästa kvalitet. När vi springer genom Toscana bland olivlundar, vingårdar och böljande gröna kullar, serveras viner som säkerligen producerats på någon av de vingårdar som vi löper igenom. För att inte tala om all god glass som tillverkats i stövellandet!

Att få åka på en resa som kombinerar löpning med den italienska naturen, maten, kulturen och umgänget med de andra lagen är helt magiskt. Att få skymta kuststaden Cecina di Marina, när jag närmar mig slutet på dag fyra är också häftigt. Det är så skönt att äntligen se horisonten igen, efter alla kilometer genom landet. När jag har sprungit igenom en stor pinjeskog uppenbarar sig en magnifik strand och havet som ser så inbjudande . Jag vill definitivt åka tillbaka nästa år.

Svenskarna i stafetten. Foto: Thomas Pickelner

Det här är Italy coast to coast

Vad: Ett lopp på 220 kilometer som går i juni varje år från staden Cattolicia på italienska östkusten till staden Cecina di Marina på västkusten. Det är en stafett där man i lag om fyra personer springer olika delsträckor under fyra dagar. Medan en av lagmedlemmarna springer följer resten efter i bil.

Vilka kan delta? Alla kan vara med och nivån på deltagarna är väldigt varierad. Varje delsträcka har en gemensam start och alla får avsluta sin delsträcka i det tempo som passar.

LÄS MER OM RESAN OCH HUR DU SJÄLV FÖLJER MED HÄR!

Boka in en fullmatad träningsdag med Lisa & Mårten den 18:e mars!

Boka in en fullmatad träningsdag med Lisa & Mårten den 18:e mars!


Välkommen att kickstarta vårens utomhussäsong tillsammans med oss och#Challenge21K-gänget på Clarion Hotel Sign! Vi bjuder på en dag fylld av träning, föreläsningar, god lunch, produkter från våra partners i en snygg väska från Sportamore, och såklart peppande samvaro!

Under träningsdagen kommer du få massor med härlig inspiration, svettas och konkreta tips att ta mig dig vidare i din träning.  Vi är jätteglada att kunna presentera följande instruktörer/ coacher och föreläsare:

Mårten Nylén, kallas ”Hela Sveriges Ninja” med missionen att skapa bättre hälsa och leenden för alla. Mårten är för många känd som huvudtränaren i tv-programmet Biggest Loser och vi ser honom som expert på TV4 nyhetsmorgon, Aftonbladet, med GenPep och som en föreläsare som idag reser land och rike runt. Mårten är samtidigt en av vårt lands mest välmeriterade personliga tränare, med klienter som Petter, RedOne, Joel Kinnaman, Marie Serneholt, Linda Pira, Will Smith och Wyclef Jean för att nämna några.

Träningpass

Med ett dimensionellt tänk och med fokus på löpning har Mårten satt ihop detta effektiva cirkelpass som jobbar igenom hela kroppen. 

Inga redskap kommer behövas förutom din egen kropp och nivån går att anpassa, så missa inte detta inspirerande pass med ”den leende ninjan”

Nyckeln till Resultat med Mårten Nylen 

En motiverande föreläsning med Mårten Nylén om att skapa hälsa, resultat och leenden.

Hur gör man egentligen för att uppnå bästa resultat? Hur mycket påverkar stress och dålig sömn? Vad kan vi göra för att förenkla men effektivisera?

Mårten ger svaren och tipsen, samt går igenom sin teori ”balansbordet”. Detta varvat med personliga historier och frågor och svar.

 

Lisa Beskow har en bakgrund som medeldistanslöpare, hon har vunnit flera SM-medaljer och tävlat för landslaget. Hon är också en av medgrundarna till träningsgruppen Runday. Lisa är löpcoach för #Challenge21K och har löpträning och föreläsning.

Preliminärt program

08.45-09.30     Registrering och information

09.30-10.30     Föreläsning Lisa Beskow
10.30-10.45     Paus

10.45-11.45     Löpning med Lisa Beskow
11.45-12.00     Enkelt ombytte

12.00-13.15     Lunch 
13.15-14.15     Föreläsning Mårten Nylén
14.15-14.30     Paus

14.30-15.30     Styrka med Mårten Nylén

15.30-15.45     Avslutning med Mårten Nylén och Lisa Beskow

16.00                Möjligheter till avkoppling på Selma City Spa

                          och/eller middag på Kitchen & Table Norrmalm

PRIS650kr 

I priset ingår: två föreläsningar, två träningspass, lunch + dryck och sportväska från Sportamore med utvalda produkter från våra partners.

Förläng dagen tillsammans med oss och unna dig lite lyxig avkoppling på Selma City Spa med rooftop pool, bastu eller varför inte en middag på deras restaurang Kitchen & Table Norrmalm. Varmt välkommen söndagen den 18 mars!

Anmäl dig redan idag, antalet platser är begränsade. 

Boka plats här: http://bit.ly/2GkNkOr

Vi ses den 18 mars!