Summering av dag 2 av Nyårslöftet 2012 Nu har årets fjärde nummer av Runner's World landat på redaktionen och här kommer en liten förhandstitt på innehållet. Tidningen finns snart i digitala versioner och i din brevlåda. 5 april hittar du den i butik.

Summering av dag 2 av Nyårslöftet 2012


2 januari fick vi in en bra bit över 500 olika träningsrapporter via vår blogg, Twitter (#rwloftet2012) eller Facebook. Att intresset fortsätter öka tror vi inte minst beror på att alla era kommentarer hjälper andra att utföra sin träning även de dagar då det tar emot. Bland annat fick vi följande kommentar på bloggen:

”Tog mig ut mot alla odds! Hade landat i soffan med filten upp till hakan och bestämt mig för att strunta i hela utmaningen, gick in och läste om allas träning, reste mig upp, gick ut och joggade 4 km i mörkret!” – Lotta

Det är dessutom roligt att vi får rapporter från runt om i hela landet med allt från regn i söder till snöstorm i norr. För oss som är riktiga löparnördar är det också perfekt att få så många tips om olika typer av alternativ träning som finns. Vi ska själva försöka att publicera lite artiklar på hemsidan i det ämnet under hela den här perioden.

Och sist men inte minst vill vi ge en extra eloge till alla er som orkar träna riktigt tidigt på morgonen, sent på kvällen eller mellan alla andra famlijeaktiviteter. Att få in träningen så att det passar ihop med övriga livet är en stor del av den verkliga utmaningen.

Här följer några fler favoritkommentarer från andra dagens träning:

”Tungt och svettigt spinningpass på 30 min. Tunga ben. Tacka vet jag löpning.” – Regina

”Dag 2 bjöd på 5km löpning i snöoväder, blev nästan rädd att arbetet skulle störa träningen men ett löfte är ett löfte.” – Dan

”Idag har jag älg-hufsat backar. Taggad till tusen 🙂 Älgarna hufsar bara vid mörkrets inbrott… So do I!!! Letade upp den mörkaste backen som låg lite lagom långt ifrån det upplysta löpspåret. Hufsade 20 min. Roligt alternativ till de vanliga backintervallerna (tips). Avslutade med styrka/rörlighet: chins, dips, tabataintervaller: hoppade hopprep, djuuuupa knäböj.” – Maria

”Löpband, kickstötar, frivändningar, draken, musslan och massa magövningar fick bli dagens träning. Med @MickeBladh. 2 av 31. #rwloftet2012” – Springibenen

”Etapp 2 i utmaningen klar, blev 7,62km löpning. Under en stjärnklar kväll vart det prat tempo och gott sällskap. Skönt att efter en hektisk dag får koppla av med löpning i god kamratanda” – Jimmy

”30 minuter på löpbandet i hotellets källare i New York.” – Alexandra

”det går bra nu! PB v.s #sockermatch2012 2-0, PB v.s #aftonbladetlöfter2012 2-0 & PB v.s #rwloftet2012 2-0” – PernillaBredholt

”Min dotter och jag joggade 3,5 km. Långt, tyckte hon. Bättre än inget, tyckte jag.” – Lasse

”Planen när jag vaknade var att göra säsongsdebut i längdspåret. Tittade ut och insåg att det var 4+ och hade regnat hela natten… Det fick bli styrketräning istället, ben och armar. Det gäller att vara flexibel i utmaningen.” – Lena

Till dagens vinnare av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Satt utanför gymmet och väntade på att det skulle öppna i morse – så taggad är jag nu. Mixade styrketräning med motionscykel och crosstrainer i 45 minuter.” – Susanne

Vad ska man säga – morgonstund har guld i mun! Vi ber Susanne maila sin adress till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med dag 3 av Nyårslöftet som du enklast följer och är med i via vår blogg.

Majnumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Spring bort din stress
  • Trailfeber
  • 14 trailskor testade
  • Maratonspecial
  • Fokus på rumpan
  • Maxa milen
  • Vila med Yinyoga
  • 6 löparprylar du inte kan vara utan
Antal kommentarer: 18

DennIsD

Dag 3 var ensam, kl. 5 imorse var inte ens hundägarna ute medans jag sprang.


Stefan Jonsson

Ett MTB-pass den 3e jan kan vara kallt,blött,tungt å lerigt,med klättring uppför både Ålleberg och Mösseberg,men åxå helt underbart att kunna göra vid 55 års ålder!
Pannbenet växer så det är frågan om hjälmen går på nästa gång.29km,pass3/31.


Gabriella R

I ett overkligt vackert vinterlandskap fick benen äntligen frihet. Tänkte låta nyårslöftet vara tidlöst, men har ändrat mig till att det får vara distanslöst. 45 minuter löpning i dag – vintervit livskvalitet!


Gun-Britt Krook

Stavgång 7,5 km i strålande vintersol tillsammans med min grannfru. Fick energi både till hjärtat och till hjärnan. Avslutade med 30 min yoga. Behövdes efter mina ömmande muskler från igår.


Röda kenyanen

Transportjogg till jobbet i morse kl 04:30. 4,2 km, lite segt men ändå skönt. Helt ensam och helt tyst.


jonas sundbom

10.61 km hur kommer benen att kännas den sista januari ?:))


Haile Chennaya

P.W. hemifrån till sjöarna, sedan två sjöar runt här i Solna, därefter hem igen (1:01:08). Det var riktigt skönt, solen sken o luften var frisk 🙂
Längtar redan till morgondagens aktivitet?!


Lena jansson

Idag var inte bara dottern med utan även barnbarnet i sin vagn, gav oss lite extra tyngnd i löpsteget.


Eddie

Idag regnade det och blåste rejält, så det fick bli löpbandet här hemma. 2,7 km, blandat gång och löpning.


Karolina

En tur mellan Mossby och Ystad på rullskido ca. 2 mil med ett stormpiskat hav som sällskap blir mitt bidrag till nyårslöftet den 3/1


Christer

Min son har länge tjatat om att få spela tennis och nu börjar mognaden komma för att testa så idag blev ett av de roligaste träningspassen på länge, en timmes tennis med min son. Grymt duktig är han oxå!


löparnettan

På promenaden igår -planerade jag dagens pass. Löpning hem fr. jobbet, kräver en viss framförhållning, tar med mig ”löparstassen” och fixade skjuts m Lotta till jobbet. Det var kul att jobba hela dagen då jag visste att jag skulle äventyra hemmåt, 8 km blev det hem! Och arb.kompisarna blev välinformerade om Runnersworlds nyårslöfte! Hunden M fick en kortare promenad – men hon sa att det var okej! Matte var ju så glad.


Kristina Zillman

P g a tidsbrist blev det endast en kort promenad idag – en väldigt blöt och stormig sådan!
Kämpar på med hostan – tror att den börjar bli bättre nu…snart hägrar löparskorna 🙂


Kristina O

Innan stormen Emil rullade in över Gotland så hann jag med en löparrunda på 4,5 km i regnblandad snö.


Malin

Blåsigt värre i dag, men 30 minuter cykling blev det i allafall:)


Pia Schoultz

Andra dagen med spinning, nu 45 minuter. Riktigt kul och svettigt!


Cattis Karlsson

6,05 km kvällspromenad i 7:52-tempo med snön piskande i ansiktet – härligt men lite långtråkigt.:).


Ulrica

Kl 06.15 imorse stod jag uppställd i regnet på Östermalms IP för att i 75 minuter få krypa i leriga diken, klättra över staket, göra benböj med kompis på ryggen, armhävningar, rygglyft och dips mm under ledning av Brutale Bruno och NMT. Dagens budskap var, du blir bara blöt en gång!
Glömde rapportera gårdagen, gick upp och nedför skidbacken (som är snötom) ett antal gånger. Oj vad det brände i benen:-)



Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans


Stort tack och ett gigantiskt grattis till alla som har genomfört Nyårslöftet 2012! Och grattis även till alla er som ville, men av olika anledningar inte kunde genomföra det hela vägen – vi hoppas att även ni känner er stolta över det ni har gjort och att ni kommer igen nästa gång (för det blir det)!

Det är med en varm känsla i magen jag läser de sista rapporterna för januari. Alla stolta inlägg och infriade förväntningar, alla nya insikter och tappade kilon och energifyllda januaridagar och finfina människor i ovanligt bra form… Vi hade nog inte själva trott på en sådan uppslutning och en sån positiv stämning när vi drog igång Nyårslöftet den 1:a januari (det datumet känns väldigt avlägset förresten..).

Men vi önskar er alla förstås en fantastiskt god fortsättning på det här året och den stundande löparsäsongen – och hör gärna av er och berätta om vad 31 dagar träning i januari betydde för er i år. 

God fortsättning, fortsätt träna och väl kämpat. Tack och återigen – stort grattis från oss på Runner’s World! (Och grattis till Evy Palm på 70-årsdagen – vilken löpare!) Glöm inte att skriva ut ditt diplom!

Stefan, chefred

Ps. Nu ska jag fira med ett glas rött till grytan. Imorgon blir det bålstyrka på lunchen. Hur firar du?

Ps2. Vi är också lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i mitt tidigare blogginlägg.

Det lönar sig att prenumerera

Det lönar sig att prenumerera


Du får bland annat 20% rabatt på Runners’ Store.

Sveriges kanske bästa utbud av löputrustning. Som premium prenumerant har du hela 20 % rabatt på löputrustning förutom på elektronik där du får 10% rabatt. Som digitalprenumerant har du 15% rabatt på löputrustning förutom på elektronik där du får 10% i rabatt. Du kan handla via vår webbshop (länk till vår butik) eller besöka någon av våra butiker på Regeringsgatan 26 i Stockholm eller Baltzarsgatan 31 i Malmö. För att få rabatt i någon av butikerna i Stockholm eller Malmö behöver du visa upp din medlemstatus. Den hittar du under ·Mina sidor” här på sajten. Obs! för att få tillgång till din rabatt på sajten behöver du vara inloggad. Rabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Dessutom för du möjlighet att läsa Bicycling, Vasalöparen och såklart Runner’s World digitala tidningen i din dator/mobil eller läsplatta.

Klicka här för att bli prenumerant

 

 

 

Sponsrat inlägg
Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012


31 januari tog alltså utmaningen slut på vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Men som vi förstår på era kommentarer är det många som tänker fortsätta på den inslagna vägen.

Vi på Runner’s World hoppas naturligtvis kunna hjälpa er på många olika sätt framöver. För slutet på Nyårslöftet 2012 är ju faktiskt bara början på något nytt.

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

”Dag 31? Näää. Dag 1 – eller hur!? Sista passet för denna månad blev i alla fall långa intervaller med löparklubben. Tur att jag värmde upp innan, för deras uppvärmning närmar sig mitt tempo-tempo :oP Men med denna start har jag fullt förtroende för att även resten av året kommer att bli helt fantastiskt! Tack alla för gemenskapen och inspirationen!!” – Ida

”Har missat att raportera min träning de senaste dagarna men så här har det sett ut: Dag 29: 60min pw. Dag 30: 60min pw. Dag 31: Idag blev det 10.7km löpning uppdelat på följande sätt: 3km uppjogg 3*3min/3min intervaller sedan 3km nerjogg.
Nu skulle jag vilja tacka för ett riktigt roligt/annorlunda nyårslöfte. Kommer att fira första dagen i februari genom att löpa 6km som återhämtning från dagens intervallpass. Tack än en gång.” – Marko

”Sista dagen på Nyårslöftet 2012. Gick i mål med ett spinningpass. Glad och stolt att ha klarat denna utmaning. Jag tycker inte om (rättare sagt jag hatar) januari månad men ser faktiskt fram emot nästa januari om det också innebär ett Nyårslöfte:) Tack för att ni gjort mitt januari uthärdligt!” – Maria

”Skapade ett twitterkonto mest för att kunna följa lite folk. Men vips, bl.a. tack vare #rwloftet2012 så har man fasen twittrat var dag.” – erikspringer

”Dag 31: Firade min födelsedag och utförd utmaning med ett ordentligt HIT-pass tillsammans med två av mina medutmanare som klarade den med slutbetyget MVG! Det känns vemodigt att utmaningen är över! Jag vill bara mer!!! :)” – Helena

”Sista passet i #rwloftet2012 måste bli speciellt. Kör i 1997 års träningsbrallor. Kommer ni ihåg? #jazzbrallor #casall pic.twitter.com/q3NfifIe – alindelo

”Dag 31: Hade tänkt jogga men med -20 ute så blev det en hundpromenad i stället och 30 min coreträning på boll. Och i morgon börjar en ny månad….Jag fortsätter utmana mig att träna varje dag som jag ser att många av er andra också tänker göra!” – Ingrid

”Så då var utmaningen slut, men jag kommer fortsätta i samma anda. Varje planerad vilodag kommer innehålla alternativ träning. #rwloftet2012” – But_it_was_fun

Till vinnare dag 31 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Dag_31
P.W. hem till Solna från Alvik, tid.1:20:37Denna månad har varit en väldigt bra start på 2012, precis som jag läste någon från redaktionen hade skrivit när jag satt o tvekade o funderade i December om jag skulle gå med i detta nyårslöfte eller inte?!?! Vilket jag till slut beslutade att göra, kan ju inte mer än misslyckas, då har man ju i alla fall provat tänkte jag! Så här i efterhand e jag mycket glad o tacksam att jag deltog, det har gett mig just en god start på 2012, har fått i mig massor med frisk luft o förbättrat min kondition samt tappat 3 tunga kilon vilket var perfekt inför detta års träning inför Marathon i sommar (har även ätit mer rätt mot tidigare, bra kombination tänkte jag. 82,8 till 79,6 kg. o slutat dricka starka drycker vissa helger, nu e det 0-procentigt som gäller).
Ett riktigt stort tack till R.W. som drog igång detta roliga nyårslöfte o till alla deltagare, bra jobbat, ni har hjälpt mig o många andra runt om i landet/världen till en bättre hälsa på bara en månad :)Vad enkelt det kan vara, bara man gör det!” – Conny

Vi ber Conny att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Tack för att ni ville hjälpa oss att hålla Nyårslöftet 2012. Nu fortsätter vi i samma anda resten av året helt enkelt. Lycka till med löpning och all annan träning.

Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012

Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012


Runner’s World vill också tacka dig som rapporterat till vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Du har inspirerat både oss och många andra samtidigt som du själv förhoppningsvis har fått en ny dimension på din egen träning.

Vi är därför naturligtvis också nyfikna på vad Nyårslöftet 2012 och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar. Sätt upp det på ett bra ställe och känn dig stolt över vad du har åstadkommit. Stort tack och lycka till med träning, löpning och livet framöver. 

Ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012


30 januari var alltså den näst sista dagen på vår utmaning Nyårslöftet 2012 som pågått via vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Så vad hade ni egentligen för er så här strax innan målgång?

”Dag 30. Jo faktiskt, ett löppass om dagen i 30 dagar. Hur häftigt som helst. Sista dagen i morgon – och sen då…? Det är som sista dagen på OS, ett visst vemod smyger sig på. Snart är allt slut, över, passerat. Det är klart att man kan fortsätta på egen hand (kanske med vissa vilodagar då), men den här gemensamma utmaningen har varit så rätt. Man har så tydligt upplevt att det inte handlar om att man inte ”hinner” träna. Det är bara ens egna prioriteringar som styr. Frågan är inte om utan när och hur. Mycket hjälp och inspiration har jag fått av att läsa alla rapporter och kommentarer här på bloggen och på Facebook. I morgon ska jag köpa mig något riktigt gott som jag ska fira med efter 31:a raka träningsdagen.” – Per

”Kära tid! Det är dag 30! Morgon i Oslo – kväll i Stockholm. En liten runda hanns med på morgonen, självklart gick en del på Karl Johan… Snart i mål, 30 dagar i sträck är ju i sig helt fantastiskt.” – Christina

”Dag 30: Tänk vad glad man kan bli. Trots en präktig muskelbristning och bandage, så gick det alldeles utmärkt att cykla 45 min på motionscykeln. Vad gör man inte för att hålla ett löfte!!!” – Jonas

”Ett spontant biobesök höll på att stjälpa slutspurten, men jag kan ju knte tappa nu så trots att sängen lockade blev det 45 min styrka med mina kanonkulor. Nu, ska det bli skönt att krypa ner i sängen. Planerar att avsluta utmaningen med löpning imorgon.” – Wanja

”Vårkänslor? Ljusare kvällar? Varmare? Nä… Det kändes skit innan jag kom ut. Efter 3 km kollade jag på klockan – den visade en km-tid 45 sek snabbare än vad jag trodde. Med lätta steg klev jag över snö och isfläckar och fullföljde jag min lugna runda som blev 10.34 km. Det blev till slut den 5 eller 6 snabbaste milen jag någonsin sprungit. Sub40 känns inte så avlägset längre. Tack Runner’s World Sweden för utmaningen som uppenbarligen har gjort mig starkare och snabbare och tack Dezarie som spred visdom medan jag sprang.” – Michael

Till vinnare dag 30 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Idag blev det intervallöpning med 3 set med 6+5+4+3+2 min i marathontempo med 1 min gångvila. Totalt 18 km. Nyårslöftet har inneburit att jag har kommit igång med att träna bålstabilitet på löpfria dagar, vilket jag förmodligen aldrig hade blivit färdig till att göra annars. Nu har jag fått ett starkt behov av att jag måste träna något varje dag.” – Marina

Vi ber Marina att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet


27, 28 och 29 januari ger känslan av att vi är riktigt nära nu. Snart kommer vi tillsammans att ha klarat av vår utmaning genom att träna något varje dag och rapportera det via bloggenTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Samtidigt är vi intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att inte snubbla på mållinjen utan att istället göra som våra vinnare från de senaste dagarna…

Till vinnare dag 27 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

På grund av förkylningen som bröt ut i går kväll fick jag lov att byta ut den planerade löpningen idag mot en 90 minuters promenad istället. Hoppas på snabb bättring så jag klarar utmaningen! Skulle kännas otroligt snöpligt om jag måste vika ner mig med bara några dagar kvar!! Det får bara inte hända! – Helene

Till vinnare dag 28 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

Som andra har påpekat, det svåraste med nyårslöftet är att komma ihåg att rapportera. Dag 27: 60 min puls spinning. Dag 28: 6,5 km löpning och 60 min spinning puls distans. Glad och tacksam att kropp och knopp fortfarande vill vara med efter 28 dagars träning utan vilodagar. – Sophie

Till vinnare dag 29 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Tränade Löpning, 55 minuter 10,29 km. #rwloftet2012 Dag 29 är gränsen mellan pannben och träskalle hårfin.” – AndersRunX

Vi ber vinnarna att maila sina postadresser till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.