Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans



Stort tack och ett gigantiskt grattis till alla som har genomfört Nyårslöftet 2012! Och grattis även till alla er som ville, men av olika anledningar inte kunde genomföra det hela vägen – vi hoppas att även ni känner er stolta över det ni har gjort och att ni kommer igen nästa gång (för det blir det)!

Det är med en varm känsla i magen jag läser de sista rapporterna för januari. Alla stolta inlägg och infriade förväntningar, alla nya insikter och tappade kilon och energifyllda januaridagar och finfina människor i ovanligt bra form… Vi hade nog inte själva trott på en sådan uppslutning och en sån positiv stämning när vi drog igång Nyårslöftet den 1:a januari (det datumet känns väldigt avlägset förresten..).

Men vi önskar er alla förstås en fantastiskt god fortsättning på det här året och den stundande löparsäsongen – och hör gärna av er och berätta om vad 31 dagar träning i januari betydde för er i år. 

God fortsättning, fortsätt träna och väl kämpat. Tack och återigen – stort grattis från oss på Runner’s World! (Och grattis till Evy Palm på 70-årsdagen – vilken löpare!) Glöm inte att skriva ut ditt diplom!

Stefan, chefred

Ps. Nu ska jag fira med ett glas rött till grytan. Imorgon blir det bålstyrka på lunchen. Hur firar du?

Ps2. Vi är också lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i mitt tidigare blogginlägg.

Decembernumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Fixa vintern
  • 18 vinterskor i test
  • Så lyckas du som löpare
  • Låt julbordet grönska
  • 6 pannlampor i test?
  • Möt systrarna Kallur
  • Löpare lever längre
Antal kommentarer: 7

Marie-Louise

Runners gör skillnad, varaktig skillnad. Att ändra på levnadsvanor är väldigt svårt men genom att rikta sig både till etablerade idrottsmän/kvinnor och motionärer på nybörjarnivå så når ni fram till individen, inspirerar kommer med lämpliga träningsprogram etc. Ni bidrar till förbättrad hälsa i Sverige.


Jenny h

Hej!
Utmaningen var rolig. Trist bara att ni lottade ut priser till dagen ” fiffigaste kommentar”. Tycker ni kunde dragit slumpmässiga nummer istället. Alla prestationer är lika mycket värda. Men vem vet ni kanske delar ut något tröstpris.


Leif Andersson

Nu har man ju nästan vant sig med att rapportera dagens träning här. Vars ska dagens 6 snabba kilometer ta vägen 🙂


Disa Ekbäck

Måste bara få sända ett TACK till den som kom med idéen om nyårslöftet.
Mina bästa lärdomar av månaden är att man kan springa fast det är kallt så det är ingen ursäkt för mig längre;) Har just varit ute i -30 och sprungit 5 km. Bara man har bra kläder och anpassar farten så funkar det ju jättebra.
Samt att jag nog behöver lite mer stabilitet i bålen och fotlederna samt övrig styrka för att utveckla mig till en bättre löpare.
Så jag har lyxat och köpt ett tre månaders kort på gymmet (lyxen är inte kortet utan att jag har ca 4 mil till gymmet enkel väg och med ingen fungerande kollektivtrafik och dessa bensinpriser så lär det svida i plånboken) för att kunna bygga upp lite styrka i bål och fotleder och förstås använda löpbandet när snön ligger 1 dm på vägen eller stormen tjuter runt knuten.
Så än en gång super tack för en härlig och lärorik månad!


Jonas Lund

Hej allihopa.
Först vill jag bara, precis som Stefan, tacka er alla som har varit med i Nyårslöftet 2012 och att vi har fått varit med på resan.
Jenny:
Vi ville lyfta fram och belöna de kommentarer som vi tyckte inspirerade oss mest varje dag eftersom det också var målet med Nyårslöftet 2012 – att inspirera varandra och utmana sig själv. Men naturligtvis är allas träning lika mycket värda och huvudsaken har ju varit att tillsammans kunna skapa nya träningsvanor vilket kanske inte är en så dålig belöning det heller.
Lars:
In med dom på banken bara, de kilometrarna kommer du lätt kunna plocka ut med ränta vid nästa lopp.
Disa:
Tack själv (och tack till alla andra som var med). Som vanligt när det gäller bra idéer är det en många olika små saker som till slut skapar en helhet som är större än delarna. Precis som när med träning helt enkelt…
Lycka till med den fortsatta träningen, vi återkommer säkert snart med nya utmaningar.
Jonas Lund, Webbredaktör


Britta Frank

Utmaningen har lämnat ett tomrum efter sig .. Mitt nya mål är att följa ett program att springa milen på 55 min ..
Men det är vilodagar där imellan .. Inte lika tufft alltså ..
Det har varit kul och nu vet jag att jag kan.. Ska själv göra en sån månad i mars igen tänkte jag … Man gick ju ner i vikt med ..:-))
Så tack för detta ..
Britta


Eva-Marie

Tack för detta jättebra initiativ. Jag fullföljde utmaningen och känner idag att jag inte kan avsluta den. När jag kommer hem från jobbet så är det på med träningskläderna direkt och ge sig ut på en löprunda. Hoppas att jag aldrig fattar att utmaningen redan är avklarad och fortsätter att träna som att den fortfarande är i full gång. Tack Runners!!



Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012


31 januari tog alltså utmaningen slut på vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Men som vi förstår på era kommentarer är det många som tänker fortsätta på den inslagna vägen.

Vi på Runner’s World hoppas naturligtvis kunna hjälpa er på många olika sätt framöver. För slutet på Nyårslöftet 2012 är ju faktiskt bara början på något nytt.

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

”Dag 31? Näää. Dag 1 – eller hur!? Sista passet för denna månad blev i alla fall långa intervaller med löparklubben. Tur att jag värmde upp innan, för deras uppvärmning närmar sig mitt tempo-tempo :oP Men med denna start har jag fullt förtroende för att även resten av året kommer att bli helt fantastiskt! Tack alla för gemenskapen och inspirationen!!” – Ida

”Har missat att raportera min träning de senaste dagarna men så här har det sett ut: Dag 29: 60min pw. Dag 30: 60min pw. Dag 31: Idag blev det 10.7km löpning uppdelat på följande sätt: 3km uppjogg 3*3min/3min intervaller sedan 3km nerjogg.
Nu skulle jag vilja tacka för ett riktigt roligt/annorlunda nyårslöfte. Kommer att fira första dagen i februari genom att löpa 6km som återhämtning från dagens intervallpass. Tack än en gång.” – Marko

”Sista dagen på Nyårslöftet 2012. Gick i mål med ett spinningpass. Glad och stolt att ha klarat denna utmaning. Jag tycker inte om (rättare sagt jag hatar) januari månad men ser faktiskt fram emot nästa januari om det också innebär ett Nyårslöfte:) Tack för att ni gjort mitt januari uthärdligt!” – Maria

”Skapade ett twitterkonto mest för att kunna följa lite folk. Men vips, bl.a. tack vare #rwloftet2012 så har man fasen twittrat var dag.” – erikspringer

”Dag 31: Firade min födelsedag och utförd utmaning med ett ordentligt HIT-pass tillsammans med två av mina medutmanare som klarade den med slutbetyget MVG! Det känns vemodigt att utmaningen är över! Jag vill bara mer!!! :)” – Helena

”Sista passet i #rwloftet2012 måste bli speciellt. Kör i 1997 års träningsbrallor. Kommer ni ihåg? #jazzbrallor #casall pic.twitter.com/q3NfifIe – alindelo

”Dag 31: Hade tänkt jogga men med -20 ute så blev det en hundpromenad i stället och 30 min coreträning på boll. Och i morgon börjar en ny månad….Jag fortsätter utmana mig att träna varje dag som jag ser att många av er andra också tänker göra!” – Ingrid

”Så då var utmaningen slut, men jag kommer fortsätta i samma anda. Varje planerad vilodag kommer innehålla alternativ träning. #rwloftet2012” – But_it_was_fun

Till vinnare dag 31 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Dag_31
P.W. hem till Solna från Alvik, tid.1:20:37Denna månad har varit en väldigt bra start på 2012, precis som jag läste någon från redaktionen hade skrivit när jag satt o tvekade o funderade i December om jag skulle gå med i detta nyårslöfte eller inte?!?! Vilket jag till slut beslutade att göra, kan ju inte mer än misslyckas, då har man ju i alla fall provat tänkte jag! Så här i efterhand e jag mycket glad o tacksam att jag deltog, det har gett mig just en god start på 2012, har fått i mig massor med frisk luft o förbättrat min kondition samt tappat 3 tunga kilon vilket var perfekt inför detta års träning inför Marathon i sommar (har även ätit mer rätt mot tidigare, bra kombination tänkte jag. 82,8 till 79,6 kg. o slutat dricka starka drycker vissa helger, nu e det 0-procentigt som gäller).
Ett riktigt stort tack till R.W. som drog igång detta roliga nyårslöfte o till alla deltagare, bra jobbat, ni har hjälpt mig o många andra runt om i landet/världen till en bättre hälsa på bara en månad :)Vad enkelt det kan vara, bara man gör det!” – Conny

Vi ber Conny att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Tack för att ni ville hjälpa oss att hålla Nyårslöftet 2012. Nu fortsätter vi i samma anda resten av året helt enkelt. Lycka till med löpning och all annan träning.

Springa Lidingöloppet nästa år?

Springa Lidingöloppet nästa år?


Vässa löpningen i vinter och blicka mot löparsäsongen 2019 tillsammans med Runner’s World!

Låt oss på Runner’s World coacha dig eller någon du tycker om mot valfritt Lidingölopp!

För 999 kronor får du

  • 10 nummer (värde 795kr) utav Sveriges bästa löpartidning
  • Startplats i valfritt (se nedan) Lidingölopp 2019 (värde upp till 795 kr)
  • Skräddarsytt träningsprogram på 14 veckor signerat vår chefredaktör tillika löpargurun Anders Szalkai (värde 290 kr).

Du sparar upp till 881 kr med detta erbjudande!

Erbjudandet gäller till och med 31/12. Först till kvarn då vi har begränsat antal startplatser till detta erbjudande. Som prenumerant får du dessutom mängder med förmåner som t ex alltid 20% rabatt på nya löparskor. Erbjudandet gäller endast i Sverige.

Är du redan prenumerant kan du också ta del av erbjudandet genom att förlänga din prenumeration.

Du kan välja mellan loppen nedan:

  • TCS Lidingöloppet 30 k
  • TCS Lidingöloppet 15 k
  • Rosa Bandet-loppet 10 k

Ta mig till erbjudandet!

Vill du ge bort tryck här!

 

Sponsrat inlägg
Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012

Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012


Runner’s World vill också tacka dig som rapporterat till vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Du har inspirerat både oss och många andra samtidigt som du själv förhoppningsvis har fått en ny dimension på din egen träning.

Vi är därför naturligtvis också nyfikna på vad Nyårslöftet 2012 och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar. Sätt upp det på ett bra ställe och känn dig stolt över vad du har åstadkommit. Stort tack och lycka till med träning, löpning och livet framöver. 

Ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012


30 januari var alltså den näst sista dagen på vår utmaning Nyårslöftet 2012 som pågått via vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Så vad hade ni egentligen för er så här strax innan målgång?

”Dag 30. Jo faktiskt, ett löppass om dagen i 30 dagar. Hur häftigt som helst. Sista dagen i morgon – och sen då…? Det är som sista dagen på OS, ett visst vemod smyger sig på. Snart är allt slut, över, passerat. Det är klart att man kan fortsätta på egen hand (kanske med vissa vilodagar då), men den här gemensamma utmaningen har varit så rätt. Man har så tydligt upplevt att det inte handlar om att man inte ”hinner” träna. Det är bara ens egna prioriteringar som styr. Frågan är inte om utan när och hur. Mycket hjälp och inspiration har jag fått av att läsa alla rapporter och kommentarer här på bloggen och på Facebook. I morgon ska jag köpa mig något riktigt gott som jag ska fira med efter 31:a raka träningsdagen.” – Per

”Kära tid! Det är dag 30! Morgon i Oslo – kväll i Stockholm. En liten runda hanns med på morgonen, självklart gick en del på Karl Johan… Snart i mål, 30 dagar i sträck är ju i sig helt fantastiskt.” – Christina

”Dag 30: Tänk vad glad man kan bli. Trots en präktig muskelbristning och bandage, så gick det alldeles utmärkt att cykla 45 min på motionscykeln. Vad gör man inte för att hålla ett löfte!!!” – Jonas

”Ett spontant biobesök höll på att stjälpa slutspurten, men jag kan ju knte tappa nu så trots att sängen lockade blev det 45 min styrka med mina kanonkulor. Nu, ska det bli skönt att krypa ner i sängen. Planerar att avsluta utmaningen med löpning imorgon.” – Wanja

”Vårkänslor? Ljusare kvällar? Varmare? Nä… Det kändes skit innan jag kom ut. Efter 3 km kollade jag på klockan – den visade en km-tid 45 sek snabbare än vad jag trodde. Med lätta steg klev jag över snö och isfläckar och fullföljde jag min lugna runda som blev 10.34 km. Det blev till slut den 5 eller 6 snabbaste milen jag någonsin sprungit. Sub40 känns inte så avlägset längre. Tack Runner’s World Sweden för utmaningen som uppenbarligen har gjort mig starkare och snabbare och tack Dezarie som spred visdom medan jag sprang.” – Michael

Till vinnare dag 30 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Idag blev det intervallöpning med 3 set med 6+5+4+3+2 min i marathontempo med 1 min gångvila. Totalt 18 km. Nyårslöftet har inneburit att jag har kommit igång med att träna bålstabilitet på löpfria dagar, vilket jag förmodligen aldrig hade blivit färdig till att göra annars. Nu har jag fått ett starkt behov av att jag måste träna något varje dag.” – Marina

Vi ber Marina att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet


27, 28 och 29 januari ger känslan av att vi är riktigt nära nu. Snart kommer vi tillsammans att ha klarat av vår utmaning genom att träna något varje dag och rapportera det via bloggenTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Samtidigt är vi intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att inte snubbla på mållinjen utan att istället göra som våra vinnare från de senaste dagarna…

Till vinnare dag 27 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

På grund av förkylningen som bröt ut i går kväll fick jag lov att byta ut den planerade löpningen idag mot en 90 minuters promenad istället. Hoppas på snabb bättring så jag klarar utmaningen! Skulle kännas otroligt snöpligt om jag måste vika ner mig med bara några dagar kvar!! Det får bara inte hända! – Helene

Till vinnare dag 28 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

Som andra har påpekat, det svåraste med nyårslöftet är att komma ihåg att rapportera. Dag 27: 60 min puls spinning. Dag 28: 6,5 km löpning och 60 min spinning puls distans. Glad och tacksam att kropp och knopp fortfarande vill vara med efter 28 dagars träning utan vilodagar. – Sophie

Till vinnare dag 29 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Tränade Löpning, 55 minuter 10,29 km. #rwloftet2012 Dag 29 är gränsen mellan pannben och träskalle hårfin.” – AndersRunX

Vi ber vinnarna att maila sina postadresser till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.

Summering: Dag 25 och 26 av Nyårslöftet

Summering: Dag 25 och 26 av Nyårslöftet


25 januari och 26 januari var det inte bara full fart här hos oss på Runner’s World. Även ni fortsatte att hålla högt tempo på bloggenTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Eller vad sägs om det här:

”#rwloftet2012- tisdag, onsdag & idag. Fina joggturer på la isla bonita. Jag har hittat trail-running paradis!” – RunTramp

”Tränat här jag gjort 🙂 men missat att regga passen här! Så dag 25 fick innehålla en PW på 30 min samt 20 min på crosstrainern med lite lätt styrka. Dag 26 innehöll 30 min på crosstrainern, rodd och cykel 15 min samt 5 min på löpbandet med max lutning. Avslutade med styrka rygg. Ska försöka höja nivån de sista dagarna!” – Gabriella

”25, en helt ny runda i dag, var barnvakt hos barnbarnet 16 m. Passa på att göra en runda när han som, – farmor var där också !!- Det blev runt Älvsjö, Solberga, Långbro, helt ny platser för mig. Gick på känn, visste inte riktigt var jag var i förhållande till utgångspunkten, men hitta hem efter 9 km.” – Roland

”Löpning varje dag denna vecka? Resterande dagar av #rwloftet2012 kanske? Blir en utmaning i utmaningen för min del! Idag med sköna vibrams” – saranordstroem

”dag 25 var dagen då nyårslöftet kunde ha brutits, med magproblem som fick mej att gå hem ifrån jobbet och inta ryggläge. Men det skulle ju kännas förjä–igt att behöva bryta nu. Nej så nu ikväll tog jag mej upp och körde 10 min gummiband. Nya tag imorgon bara 6 dagar kvar.” – Andreas

”Riktigt skön löpning på lunchen idag – 10 km i 5.00-tempo inklusive fyra vändor i en riktigt lång och brant backe. Lite sega ben efter styrketräning igår kväll, men tänk vad lätt det ska kännas sen när man får vila lite emellan passen :-)” – Sara

Till vinnare dag 25 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Januari är snart slut. Årets längsta månad har nog aldrig känts kortare och roligare. 11,7 km löpning. #rwloftet2012” – AhlstedtKarin

Till vinnare dag 26 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”NU ni, nu har jag utmanat mig ordentligt! Jag vågade, efter ett helt års velande, till sist ta mig till min lokala löparklubb och provträna med dem! Och trots att jag, när de först drog iväg, tänkte att jag inte skulle orka mer än ett par kilometer, så gick det! Jag tog mig runt 9,3 km i betydligt högre tempo än jag trott att jag är i form för just nu. Och nu ska jag bli medlem! Hurra för utmaningar, hurra för RW-löftet, hurra för löpning!” – Ida

Vi ber vinnarna att maila sina postadresser till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.