Summering av dag 6 av Nyårslöftet 2012

Summering av dag 6 av Nyårslöftet 2012


6 januari var ju en röd dag för många av oss men det verkar som ingen har tagit ledigt från vårt Nyårlöfte i alla fall om man får tro alla era rapporter på vår blogg, Twitter (#rwloftet2012) och Facebook. Vi är fortsatt imponerade och inspirerade av alla er kommentarer och här följer som vanligt några av våra favoriter från sjätte dagens träning:

”Dag 6. Ibland undrar var man får sina krafter ifrån? Seg från gårdagen, sov länge och allmänt trött, men krispig morgon med några minusgrader samt strålande solsken, så tog på träningskläder direkt för att inte ha några undanflykter. Nåväl, ca 2 km lätt uppvärmnings jogg och där efter en hel hög med intervaller. 4 x 500 meter + 10 x 100 meter med de sista 2 i max fart. Lätt nerjogg i ca 1,5 km. Snacka om att man mår bra nu! p.s får inte glömma att stretcha. Heja alla andra, detta fixar vi:)” – Björn

”Vet inte var min mil blev av? Blev bara 3 km i HÖGT tempo, så snabbt att jag fick blodsmak i munnen!!” – Kristina

”Dag 6: Löparskorna följer med vart man än åker numera! Det blev en sväng innan Trettondagsmiddag hos mor & far!” – Sebastian

”Efter snart en vecka ensam med barnen hemma har jag kommit på hur enormt mycket rolig träning man kan göra hemma utan redskap och med alla bra tips här på RW. Idag blev det ytterligare mer styrka ÄNTLIGEN lyckade jag fixa 100 situps, detta har inte hänt de senaste 10-12 åren.Tack RW och alla ni som jobbar stenhårt på löftet, kämpa på och fortsätt med inspirationen :D” – Fredrik 

”Jag hakar på idag, har faktiskt gjort något varje dag ända från den 27 december, vilket boot-camp-jullov!! Joggade med hund både den 1 och 2 januari, och simmade i simhallen (okej, lekte mer än simmade) den 3. Efter helt kokojobbig crosstraining på onsdagen så blev det bara en skridskotur med barnen i går men att byta om till skrillor gills väl? Och idag var jag så jefla bra för jag gjorde ett backträningspass av mig själv för första gången i mitt LIV!!! Pallar inte alla tekniska instrux för att springa, men att jogga till en känd backe  på ca 150m och kuta upp och ner för den fem gånger, det gick ju vekrligen lysande. 6,4km och 44 minuter sammanlagt, löjligt bra. Jag älskar mig själv just nu.” – Nina

”#rwloftet2012 day 6 completed. Check. 25 dagar kvar. Never surrender. #running” – MarjanSvab

”Förlåt #rwloftet2012. Missade träning igår. Dubbelt pass idag istället: Löpning 14,05 km, 1h 19 min.” – newmanstar

Till dagens vinnare av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Mörkerlöpning med minusgrader. Minns meningen med motion. Meditativt! Motivationshöjande! Midjeminskning! (7 km lugn distans)” – Åsa

Vi ber Åsa maila sin adress till jonas@runnersworld.se.

Majnumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Spring bort din stress
  • Trailfeber
  • 14 trailskor testade
  • Maratonspecial
  • Fokus på rumpan
  • Maxa milen
  • Vila med Yinyoga
  • 6 löparprylar du inte kan vara utan
Antal kommentarer: 7

AnnaMariaAndersson

I dag blev det efter en tuff jobbnatt på förlossningen (och några timmars sömn) ett jätteroligt men hårt bodycombat passs. 60 min.


Cattis

Igår (glömde logga här): 50 minuter spinning
Idag: 5, 7 km sakta joggning ute + 7,2 km snabbare löpbandspass.


Roland Engström

Var på mitt lantställe i dag, blev bara 3 km på isig väg och snöfattig skog, vågade inte mer då jag såg jägare i området, fick vända hem.


Ann A

Vilken härlig dag! Satte på kaffebryggaren och gjorde mitt morgon-yoga-pass följt av en god frukost med barnen. Fram på dan var marken ordentligt frusen och just nu finns ingen snö här och jag bestämde mig för att testa motionsspåret på berget. Snöslask, halka och annat väder men framförallt mörkret har gjort att det inte varit nåt alternativ för mig på ett bra tag. Väl framme började det snöa kraftigt. Så det blev löpning i mer och mer snö. Lite halkit i spåret. Men så skönt!! 10km i nysnö.


Tova Vestin

Jag sprang 6 km i torsdagsmorse, vilket förmodligen var det dummaste jag gjort. Dagen slutade med ett läkarbesök och en dunderkur penicillin med mig hem. Jag var nog inte så pigg efter influensan som jag inbillat mig. Så, med feber i kroppen är det nu träningsförbud i åtminstone två veckor 🙁 och kan ju då surt nog inte fullfölja löftet. Men jag önskar er andra stort lycka till och hoppas att det blir av nästa år också 🙂


Åsa Aktner

Gårdagens träning (12-01-7) blev 4 timmar glädjedans på 50 årsfest :-). Känns i benen idag!


Eva N

Dag 6: Längdskidor



Du måste vara inloggad för att kommentera. Logga in

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans


Stort tack och ett gigantiskt grattis till alla som har genomfört Nyårslöftet 2012! Och grattis även till alla er som ville, men av olika anledningar inte kunde genomföra det hela vägen – vi hoppas att även ni känner er stolta över det ni har gjort och att ni kommer igen nästa gång (för det blir det)!

Det är med en varm känsla i magen jag läser de sista rapporterna för januari. Alla stolta inlägg och infriade förväntningar, alla nya insikter och tappade kilon och energifyllda januaridagar och finfina människor i ovanligt bra form… Vi hade nog inte själva trott på en sådan uppslutning och en sån positiv stämning när vi drog igång Nyårslöftet den 1:a januari (det datumet känns väldigt avlägset förresten..).

Men vi önskar er alla förstås en fantastiskt god fortsättning på det här året och den stundande löparsäsongen – och hör gärna av er och berätta om vad 31 dagar träning i januari betydde för er i år. 

God fortsättning, fortsätt träna och väl kämpat. Tack och återigen – stort grattis från oss på Runner’s World! (Och grattis till Evy Palm på 70-årsdagen – vilken löpare!) Glöm inte att skriva ut ditt diplom!

Stefan, chefred

Ps. Nu ska jag fira med ett glas rött till grytan. Imorgon blir det bålstyrka på lunchen. Hur firar du?

Ps2. Vi är också lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i mitt tidigare blogginlägg.

Passa på! Just nu 60% rabatt!

Passa på! Just nu 60% rabatt!


Just nu! Mer än halva priset på prenumeration, endast 39 kronor per tidning! Ordinarie pris 99 kronor.

Få Sveriges största löpartidning hemskickad till dig 11 gånger (helår) för bara 437 kronor! Du får massa tips om löpning, kost, prylar och om hur du bäst kommer i form, allt direkt hem i brevlådan och på webben. Nyhet! Du har dessutom som prenumerant 20%* på löparskor och kläder! Bra va!

TA DEL AV ERBJUDANDET HÄR!

Ge bort en prenumeration!

Sponsrat inlägg
Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 31 av Nyårslöftet 2012


31 januari tog alltså utmaningen slut på vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Men som vi förstår på era kommentarer är det många som tänker fortsätta på den inslagna vägen.

Vi på Runner’s World hoppas naturligtvis kunna hjälpa er på många olika sätt framöver. För slutet på Nyårslöftet 2012 är ju faktiskt bara början på något nytt.

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

”Dag 31? Näää. Dag 1 – eller hur!? Sista passet för denna månad blev i alla fall långa intervaller med löparklubben. Tur att jag värmde upp innan, för deras uppvärmning närmar sig mitt tempo-tempo :oP Men med denna start har jag fullt förtroende för att även resten av året kommer att bli helt fantastiskt! Tack alla för gemenskapen och inspirationen!!” – Ida

”Har missat att raportera min träning de senaste dagarna men så här har det sett ut: Dag 29: 60min pw. Dag 30: 60min pw. Dag 31: Idag blev det 10.7km löpning uppdelat på följande sätt: 3km uppjogg 3*3min/3min intervaller sedan 3km nerjogg.
Nu skulle jag vilja tacka för ett riktigt roligt/annorlunda nyårslöfte. Kommer att fira första dagen i februari genom att löpa 6km som återhämtning från dagens intervallpass. Tack än en gång.” – Marko

”Sista dagen på Nyårslöftet 2012. Gick i mål med ett spinningpass. Glad och stolt att ha klarat denna utmaning. Jag tycker inte om (rättare sagt jag hatar) januari månad men ser faktiskt fram emot nästa januari om det också innebär ett Nyårslöfte:) Tack för att ni gjort mitt januari uthärdligt!” – Maria

”Skapade ett twitterkonto mest för att kunna följa lite folk. Men vips, bl.a. tack vare #rwloftet2012 så har man fasen twittrat var dag.” – erikspringer

”Dag 31: Firade min födelsedag och utförd utmaning med ett ordentligt HIT-pass tillsammans med två av mina medutmanare som klarade den med slutbetyget MVG! Det känns vemodigt att utmaningen är över! Jag vill bara mer!!! :)” – Helena

”Sista passet i #rwloftet2012 måste bli speciellt. Kör i 1997 års träningsbrallor. Kommer ni ihåg? #jazzbrallor #casall pic.twitter.com/q3NfifIe – alindelo

”Dag 31: Hade tänkt jogga men med -20 ute så blev det en hundpromenad i stället och 30 min coreträning på boll. Och i morgon börjar en ny månad….Jag fortsätter utmana mig att träna varje dag som jag ser att många av er andra också tänker göra!” – Ingrid

”Så då var utmaningen slut, men jag kommer fortsätta i samma anda. Varje planerad vilodag kommer innehålla alternativ träning. #rwloftet2012” – But_it_was_fun

Till vinnare dag 31 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Dag_31
P.W. hem till Solna från Alvik, tid.1:20:37Denna månad har varit en väldigt bra start på 2012, precis som jag läste någon från redaktionen hade skrivit när jag satt o tvekade o funderade i December om jag skulle gå med i detta nyårslöfte eller inte?!?! Vilket jag till slut beslutade att göra, kan ju inte mer än misslyckas, då har man ju i alla fall provat tänkte jag! Så här i efterhand e jag mycket glad o tacksam att jag deltog, det har gett mig just en god start på 2012, har fått i mig massor med frisk luft o förbättrat min kondition samt tappat 3 tunga kilon vilket var perfekt inför detta års träning inför Marathon i sommar (har även ätit mer rätt mot tidigare, bra kombination tänkte jag. 82,8 till 79,6 kg. o slutat dricka starka drycker vissa helger, nu e det 0-procentigt som gäller).
Ett riktigt stort tack till R.W. som drog igång detta roliga nyårslöfte o till alla deltagare, bra jobbat, ni har hjälpt mig o många andra runt om i landet/världen till en bättre hälsa på bara en månad :)Vad enkelt det kan vara, bara man gör det!” – Conny

Vi ber Conny att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Tack för att ni ville hjälpa oss att hålla Nyårslöftet 2012. Nu fortsätter vi i samma anda resten av året helt enkelt. Lycka till med löpning och all annan träning.

Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012

Ladda ner ditt diplom för Nyårslöftet 2012


Runner’s World vill också tacka dig som rapporterat till vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook. Du har inspirerat både oss och många andra samtidigt som du själv förhoppningsvis har fått en ny dimension på din egen träning.

Vi är därför naturligtvis också nyfikna på vad Nyårslöftet 2012 och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar. Sätt upp det på ett bra ställe och känn dig stolt över vad du har åstadkommit. Stort tack och lycka till med träning, löpning och livet framöver. 

Ladda ner PDF av diplomet och skriv ut ditt eget exemplar

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012

Summering: Dag 30 av Nyårslöftet 2012


30 januari var alltså den näst sista dagen på vår utmaning Nyårslöftet 2012 som pågått via vår bloggTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Vi är därför lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Så vad hade ni egentligen för er så här strax innan målgång?

”Dag 30. Jo faktiskt, ett löppass om dagen i 30 dagar. Hur häftigt som helst. Sista dagen i morgon – och sen då…? Det är som sista dagen på OS, ett visst vemod smyger sig på. Snart är allt slut, över, passerat. Det är klart att man kan fortsätta på egen hand (kanske med vissa vilodagar då), men den här gemensamma utmaningen har varit så rätt. Man har så tydligt upplevt att det inte handlar om att man inte ”hinner” träna. Det är bara ens egna prioriteringar som styr. Frågan är inte om utan när och hur. Mycket hjälp och inspiration har jag fått av att läsa alla rapporter och kommentarer här på bloggen och på Facebook. I morgon ska jag köpa mig något riktigt gott som jag ska fira med efter 31:a raka träningsdagen.” – Per

”Kära tid! Det är dag 30! Morgon i Oslo – kväll i Stockholm. En liten runda hanns med på morgonen, självklart gick en del på Karl Johan… Snart i mål, 30 dagar i sträck är ju i sig helt fantastiskt.” – Christina

”Dag 30: Tänk vad glad man kan bli. Trots en präktig muskelbristning och bandage, så gick det alldeles utmärkt att cykla 45 min på motionscykeln. Vad gör man inte för att hålla ett löfte!!!” – Jonas

”Ett spontant biobesök höll på att stjälpa slutspurten, men jag kan ju knte tappa nu så trots att sängen lockade blev det 45 min styrka med mina kanonkulor. Nu, ska det bli skönt att krypa ner i sängen. Planerar att avsluta utmaningen med löpning imorgon.” – Wanja

”Vårkänslor? Ljusare kvällar? Varmare? Nä… Det kändes skit innan jag kom ut. Efter 3 km kollade jag på klockan – den visade en km-tid 45 sek snabbare än vad jag trodde. Med lätta steg klev jag över snö och isfläckar och fullföljde jag min lugna runda som blev 10.34 km. Det blev till slut den 5 eller 6 snabbaste milen jag någonsin sprungit. Sub40 känns inte så avlägset längre. Tack Runner’s World Sweden för utmaningen som uppenbarligen har gjort mig starkare och snabbare och tack Dezarie som spred visdom medan jag sprang.” – Michael

Till vinnare dag 30 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Idag blev det intervallöpning med 3 set med 6+5+4+3+2 min i marathontempo med 1 min gångvila. Totalt 18 km. Nyårslöftet har inneburit att jag har kommit igång med att träna bålstabilitet på löpfria dagar, vilket jag förmodligen aldrig hade blivit färdig till att göra annars. Nu har jag fått ett starkt behov av att jag måste träna något varje dag.” – Marina

Vi ber Marina att maila sin postadress till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet

Summering: Dag 27, 28 och 29 av löftet


27, 28 och 29 januari ger känslan av att vi är riktigt nära nu. Snart kommer vi tillsammans att ha klarat av vår utmaning genom att träna något varje dag och rapportera det via bloggenTwitter (#rwloftet2012) och Facebook

Samtidigt är vi intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i chefredaktör Stefans blogginlägg.

Se nu till att inte snubbla på mållinjen utan att istället göra som våra vinnare från de senaste dagarna…

Till vinnare dag 27 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

På grund av förkylningen som bröt ut i går kväll fick jag lov att byta ut den planerade löpningen idag mot en 90 minuters promenad istället. Hoppas på snabb bättring så jag klarar utmaningen! Skulle kännas otroligt snöpligt om jag måste vika ner mig med bara några dagar kvar!! Det får bara inte hända! – Helene

Till vinnare dag 28 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

Som andra har påpekat, det svåraste med nyårslöftet är att komma ihåg att rapportera. Dag 27: 60 min puls spinning. Dag 28: 6,5 km löpning och 60 min spinning puls distans. Glad och tacksam att kropp och knopp fortfarande vill vara med efter 28 dagars träning utan vilodagar. – Sophie

Till vinnare dag 29 av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

”Tränade Löpning, 55 minuter 10,29 km. #rwloftet2012 Dag 29 är gränsen mellan pannben och träskalle hårfin.” – AndersRunX

Vi ber vinnarna att maila sina postadresser till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.