Vèrtex Fjällmarathon blir AXA Fjällmarathon
Varför?
– AXA Fjällmaraton är ett lopp som passar bra in i vår sponsorstrategi. Löpning lockar mycket folk och kosten är en viktig faktor för prestationen. Vår vision med AXA är att inspirera till ett aktivt och hälsosamt liv och vi tror att ett av världens tuffaste maratonlopp kan ge många individer inspiration till att ta sitt aktiva liv till en ny nivå. Samtidigt är naturupplevelsen en viktig del för både oss och loppet. Fjällmaraton passar perfekt till ett varumärke som står för ”kraft från naturen”, säger Peter Larsson, Sponsring & Event AXA Sports Club.
Patrik Nordin, som skapade loppet, fortsätter som tävlingsledare:
– Vi fortsätter med samma strategi som tidigare, ingen hets att snabbt få många deltagare. Istället ska vi fortsätta att jobba med kvalitén. Med AXA som huvudsponsor får vi resurser att bjuda deltagarna på en ännu större upplevelse. Bredden kommer även fortsättningsvis att vara viktigast i loppet, men en liten satsning för att få vissa profiler till loppet kommer att göras för att spetsa till det lite i kampen om segern.

Bansträckningen har genom åren varierat. 2011 blir det samma bana som de senaste tre åren. Start i anrika Edsåsen, upp på ”det blommande fjället” Välliste, bort mot Ytterstvallen och Ottsjö, en kraftig stigning upp på Ottfjället, löpning med imponerande vyer på kalfjällen till målet i Vålådalen.
Andreas Svanebo har banrekordet, 3:54,23. Rekord i upplevelser har alla de som genomfört loppet. AXA lär inte bara synas som sponsor. AXA Sports Club siktar på att vara största klubb i AXA Fjällmaraton den 13 augusti 2011.
Mer information: http://www.fjallmaraton.se/
Antal kommentarer: 2
Camilla
Men, det är ju jag som är på bilden 🙂
Roligt.
Ser fram emot årets lopp…och denna gång ska jag fullfölja.
Jon
Ett lopp som andas mer ’you versus yourself’ än andra lopp!
Ser fram emot årets lopp.