Träna med Saucony Run Club i sommar

Träna med Saucony Run Club i sommar


I betalt samarbete med Saucony puffar vi för sommarens upplaga av Saucony Run Club. Den digitala träningsgruppen har blivit en succé under våren där coach John Kingstedt skapat pass och program för alla nivåer – som är helt gratis för alla som vill vara med. I sommar fortsätter träningen digitalt, och då pandemirestriktionerna har lättats blir det dessutom gemensamma pass i Stockholmsområdet.

De senaste årens succé med träningscommunityn We Who Run Club vidareutvecklades under våren till Saucony Run Club. Saucony ville kunna ge alla löpare ett träningssammanhang och en stöttande gemenskap under pandemin. Alla medlemmar erbjöds därför helt kostnadsfria träningsprogram som deltagarna kunnat följa på sina egna villkor, oavsett var man bor.

Nu startar sommarupplagan. I filmen nedan berättar coach John Kingstedt, som är elitlöpare och ingår i Team Saucony Nordics, om konceptet och varför du ska hänga med! Det är fortfarande helt kostnadsfritt, och i sommar kommer det även bli gemensam träning i Stockholmsområdet för alla som har möjlighet att komma.

Saucony-ambassadören och elitlöparen John ”Jesus” Kingstedt lägger upp träningen

TILL ANMÄLAN SAUCONY RUN CLUB HÄR

Upplägget i Saucony Run Club riktar sig inte mot något specifikt lopp, utan handlar om att inspirera och motivera löpare till utvecklande träning. Fokus är att ha kul, samtidigt som John vill att man även ska få utmana sig själv.

Har man något av hösten långlopp som mål är tanken att man även ska kunna använda programmen och träningspassen för att komma i form – oavsett om målet är en halvmara, Lidingöloppet eller maraton.

Som medlem i Saucony Run Club kan du välja på tre olika grupper, som har varsitt träningsprogram. Men i grund och botten följer de samma typ av träning. 

– Den stora skillnaden mellan grupperna är hur mycket tid du vill lägga på träningen varje vecka. Har du stora ambitioner och tid att träna så kanske du vill följa grupp 3 med 5–6 pass i veckan. Har du ont om tid kanske du hellre väljer att följa grupp 2 med 4–5 pass i veckan, säger John Kingstedt.

För att ta del av träningsprogrammet signar du enkelt upp dig på anmälningssidan. Du får sedan en kod skickad till den mail du angivit. Med koden loggar du in på medlemssidan för Saucony Run Club. Genom medlemssidan får du sedan tillgång till träningsprogrammet som laddas upp inför varje ny träningsvecka. Allt är helt kostnadsfritt, och upplägget gör att du kan träna var du vill – när du vill.

TILL ANMÄLAN SAUCONY RUN CLUB

LÄS MER OM SAUCONY RUN CLUB

Häng även med @SauconyRunClub på Instagram och Facebook för extra inspiration, motivation och mer matnyttig information kring Saucony Run Club och träningspassen.

Ladda upp dina träningsbilder på Instagram, tagga @SauconyRunClub och använd hashtag #sauconyrunclub så inspirerar du själv andra löpare i gruppen!

FOTO/FILM: Ryno Quantz


Nr 8 ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Frisk kropp – och knopp! Så påverkas din psykiska hälsa av löpning
  • Tänk dig snabb med mental träning
  • 15 enkla knep för bättre prestation
  • Nya teknologin som förändrar löpningen – för alltid!
  • Så lär du dig känna farten
Bli prenumerant

Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Fler intressanta artiklar

Så hittar du tillbaka till formen efter semestern

Efter semestern kan det krävas en andra grundträningsperiod för att komma igång med träningen inför höstens alla långlopp.

Läs mer
Behåll motivationen i sommar – testa dessa roliga distanspass!

Coach LG Skoog tipsar om tre roliga, effektiva distanspass –perfekta motivationshöjare under sommaren.

Läs mer
Vässa din fart i sommar – fyra enkla knep!

Här är fyra enkla sätt att bli snabbare – som alla garanterat ger resultat.

Läs mer