Stretcha rätt & påskynda återhämtningen

Stretcha rätt & påskynda återhämtningen


Börja med att hålla varje position under fem till tio andetag för att på sikt genomföra dem under en till två minuter.


Antal kommentarer: 5

Olle

Jag har inte stretchat kroppen de senaste 10 åren och så kommer detta: Stretching påskyndar återhämtningen! Kan du ge en hänvisning till var dessa uppgifter kommer ifrån, för jag vill verkligen läsa mer om det.


A

Hur kan cirkulationen till benen förbättras om man har de ovanför huvudet?


Nina Nyström

Olle – runt stretchingens vara eller inte vara finns det mycket forskning och många olika åsikter. Filmen hör samman med en artikel i senaste RW (både svenska och amerikanska). Dessvärre har jag i dagsläget inte tillgång till den exakta vetenskapliga källan till den här filmen, men allt material i Runner´s World underbyggs alltid med grundlig forskning.


Jonas

Nina Nyström: jag har följt RW under många år. Både er definition av skador och hur de bäst rehabiliteras har ofta vetenskapliga felaktigheter. Kom inte och påstå att RW alltid underbyggs med grundlig forskning!


Magnus

Det går inte att visa klippet



Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

Så toppar du formen – på tre veckor!

Så här fixar du formen inför säsongens viktigaste lopp – och ser till att du...

Läs mer

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Så gör du ett eget träningsläger i påsk

Är du ledig i påsk? Passa på att köra ett eget träningsläger på hemmaplan! Så här gör du.

Läs mer

Fler intressanta artiklar

Så bygger du en starkare rygg – och förebygger ryggont

Med dessa enkla övningar rustar du din rygg för den belastning som löpning innebär.

Läs mer
Bli en bättre traillöpare i vinter

Fyra smarta tips för dig som vill utvecklas som traillöpare under vinterhalvåret.

Läs mer
Så börjar du springa långpass

Här är en enkel och effektiv metod för dig som vill komma igång med långpassträning.

Läs mer
Lördag 5 februari firar vi Löpningens dag!

Bakom initiativet till Löpningens dag, som firas den första lördagen i februari varje år, står Ingmarie Nilsson.

Läs mer