Passen som toppar formen inför Lidingö

Passen som toppar formen inför Lidingö


Måndag: Backträning 6 x 1 min + 6 x 30 sek med joggvila.
Tisdag: Vila
Onsdag: Distans 10-14 km i lugnt tempo.
Torsdag: Vila
Fredag: 4 x 2000 m terräng. Snabbare än tävlingsfart. Joggvila 3 min.
Lördag: Vila
Söndag: Distans 12-16 km i lugnt tempo.

Måndag: Vila
Tisdag: Intervaller 20 x 1 min med 30 sek joggvila.
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Lugn jogg 20 min + stegringslopp + rörlighetsövningar.
Lördag: Lidingöloppet!


Antal kommentarer: 3

Jan Olof

Hur hårt kör man de 20 x 1 min sista veckan?
J-O


Nina Nyström

J-O, kör på som du hade gjort vid ett vanligt sådant intervallpass. Dvs, du ska kunna hålla samma tempo genom alla intervallerna och vara trött, men inte helt slutkörd när du är klar med passet. Lycka till!


Eleonor

Hur lång joggvila ska det vara i måndagspasset 6×1 min resp 6x 30 sek?



Lämna kommentar

Fyll i formuläret nedan för att kommentera inlägget. Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta*

*

*

Läs också

Så toppar du formen – på tre veckor!

Så här fixar du formen inför säsongens viktigaste lopp – och ser till att du...

Läs mer

6 nummer av Runner’s World med trådlösa hörlurar på köpet!

Passa på! Nu kan du få 6 nummer av Runner’s World  tillsammans med ett par Defunc...

Läs mer

Så gör du ett eget träningsläger i påsk

Är du ledig i påsk? Passa på att köra ett eget träningsläger på hemmaplan! Så här gör du.

Läs mer

Fler intressanta artiklar

Så bygger du en starkare rygg – och förebygger ryggont

Med dessa enkla övningar rustar du din rygg för den belastning som löpning innebär.

Läs mer
Bli en bättre traillöpare i vinter

Fyra smarta tips för dig som vill utvecklas som traillöpare under vinterhalvåret.

Läs mer
Så börjar du springa långpass

Här är en enkel och effektiv metod för dig som vill komma igång med långpassträning.

Läs mer
Lördag 5 februari firar vi Löpningens dag!

Bakom initiativet till Löpningens dag, som firas den första lördagen i februari varje år, står Ingmarie Nilsson.

Läs mer