Långa intervaller och brödbak


Idag är det vilodag enligt mitt träningsschema. Eftersom att jag har lite svårt att sitta still ägnade jag kvällen åt att baka bröd, inte vilket bröd som helst utan min kompis Sandras ”BajsaBraBröd” som är en filmjölkslimpa med nötter och torkad frukt.


Igår körde jag ett av veckans nyckelpass på gymmet. Passet bestod av 2×10 minuter i ett tempo av 4:40 minuter per kilometer med två minuters joggvila där emellan.  Ett av tippsen som vi fick från Coach LG under teamets första träff på ASICS Flagshipstore var att man ska kompensera för att man springer inomhus genom att ha 1 grads uppåtlutning på löpbandet. Efter att nyckelpasset var avklarat passade jag på att styrketräna lite då jag redan var på gymmet. Det blev utfall, uppsteg med vikt på låda, marklyft, bålstyrka och lite övningar för (”spagetti”) armarna. Passet avslutades sedan med lite stretching, vilket är ganska tråkigt men det gör underverk.

Majnumret ute i butik nu!

Ur innehållet:

  • Spring bort din stress
  • Trailfeber
  • 14 trailskor testade
  • Maratonspecial
  • Fokus på rumpan
  • Maxa milen
  • Vila med Yinyoga
  • 6 löparprylar du inte kan vara utan